شماره تماس : 02122016608

کاربرد لمینت دندان در زعفرانیه 

(کلینیک دندانپزشکی دکتر الهه صادقی)

لمینت دندان در زعفرانیه اصولا برای اصلاح مشکلات نه چندان حاد و بیشتر زیبا سازی دندان های جلویی به کار می رود. چنانچه فرد به دلایل مختلف مبتلا به دندان قروچه شدید باشد، امکان استفاده از روش درمان با لمینت دندان کاهش می یابد، زیرا فشار بیش از حدی که بیمار بر دندان های خود و لمینت دندان وارد می سازد به مرور زمان منجر به شکسته شدن لمینت دندان خواهد شد.

لمینت سرامیکی دندان با پرس و کمی تراش از دندان همراه است. دندانپزشک مجبور به برداشتن حدود نیم میلی متر از قسمت جلوی دندان می باشد. این تراش کوچک باید قبل از قالب گیری دندان انجام شود تا قالب بسیار دقیقی تهیه شود لابراتوار دندان سازی زیبایی این لمینت ها را قبل از آماده کردن به صورت موم برای امتحان روی دندان ها به دندانپزشک می دهد تا با بیمار نظرات خود را در مورد اندازه و فرم دندان ها به دندانپزشک برساند.

اگر در نظر دارید که از کامپوزیت سرامیکی برای فرم دهی دندان های خود استفاده کنید باید بدانید که چند روز زمان نیاز است تا لابراتوار مربوطه بتواند قالب دندان شما را آماده سازی کند و به دندانپزشکی مربوطه تحویل دهد حتی در برخی موارد این مدت زمان درمان را طولانی و به ۱۰ روز تبدیل می کند.

به همین دلیل است که در اکثر مواقعی که بیمار از هیچگونه پوسیدگی دندانی رنج نمی برد دندانپزشکان توصیه می کنند از کامپوزیت ونیر استفاده کنند زیرا این لمینت ها کامپوزیتی بدون هیچ تراشی و حتی بدون نیاز به لابراتوار و تنها طی یک الی دو جلسه شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند، در صورتی که دندانپزشک شما مهارت و تجربه کافی داشته باشد می تواند با مواد رنگ دندان یعنی همان کامپوزیت ها دندان هایتان را فرم دهی کند.

تفاوت لمینت دندان با ایمپلنت :

خیلی‌ها لمینت دندان را با ایمپلنت دندان اشتباه می ‌گیرند در صورتی که این دو کاملا از یکدیگر مجزا هستند و برای موارد خاص خودشان به کار می‌ روند. ایمپلنت یک روش کاشت دندان به جای دندان ‌های کشیده شده است در حالی که لمینت دندان به منظور زیباسازی و فرم‌ دهی به بد شکلی‌ ها و بد رنگی‌ های دندان استفاده می‌ شود.

 لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است :

 افرادی که پوسیدگی دندان‌ هایشان زیاد است و یا به هر دلیل دیگری دچار بدرنگی دندان هستند می توانند از این عمل زیبایی برای دندان بهره ببرند. همچنین افرادی که سیگار می کشند مسلماٌ دندان هایی دارند که شکل و فرم خود را از دست داده اند و یا رنگشان تغییر کرده است پس آن ها می توانند به راحتی با لمینت، دندان های خود را مرتب و زیبا کنند. افراد دیگری هم هستند که ممکن است برخی از دندان هایشان لب پر شده باشد یا فاصله داشته باشند که آن ها نیز قادر هستند از لمینت استفاده نمایند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]