شماره تماس : 02122016608

بلیچینگ دندان در زعفرانیه

بلیچینگ چیست؟

بلیچینگ دندان چیست؟

با ورود جدیدترین تکنیک ها درخدمات دندانپزشکی، داشتن یک لبخند دوست داشتنی فوق العاده در حال حاضر برای انسان های ضروری است. یکی از حداکثر استراتژی های معروف سفید کننده دندان، بلیچینگ مینای دندان است. علل تغییر رنگ مینای دندان به دلیل مصرف موادی از جمله اسپرسو و تنباکو و سایر مواد رنگی است. اگرچه ممکن است بسیاری از لکه ‌ها با تکنیک‌های سفید کردن مینا از بین بروند، اما سفید کردن دندان می ‌تواند برای انسان ‌هایی که دندان ‌های حساسی دارند ناراحت کننده باشد. بلیچینگ دندان در زعفرانیه یکی از راهکارهای سفید کردن دندان و اصلاح طرح لبخند یا به اصطلاح هالیوود اسمایل با کمک مواد منحصر به فرد است. این روش درمانی و در عین حال زیبایی ممکن است هر کدام در داخل محل کار دندانپزشک و در خانه از طریق خود شخص انجام شود.

البته در هر یک از این راهکارها از مواد بی نظیری برای سفید کردن مینای دندان استفاده می شود. بلیچینگ دندان ها و سفید کردن ان ها باعث افزایش اعتماد به نفس انسان ها می شود و احساس شکوه و زیبایی را به افراد می دهد. بنابراین، این رویکرد طرفداران بسیاری دارد. این روش یکی از اولین جایگزین ها برای داشتن یک طرح لبخند دوست داشتنی در انسان است.

تاثير بلیچینگ چه مدت زمان باقی می ماند؟

 سفيد کردن دندان ها هميشگی نيست، چرا که دندان هايتان دوباره به مرور زمان تغيير رنگ خواهند داد. افرادی که بيش از اندازه از موادغذايی و نوشيدنی هايی استفاده می کنند که باعث تغيير رنگ دندان ها می شود، زودتر، دندان هايشان تغيير رنگ می دهد. اما افرادی که سعی دارند  کمتر از مواد غذایی و نوشیدنی های رنگدار استفاده کنند، ممکن است بتوانند سفیدی دندان هایشان را برای مدت زمان طولانی حفظ کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که پس از مصرف مواد غذایی رنگدار سريعا دندان هايتان را شستشو داده و مسواک بزنيد. حداقل روزی دو مرتبه دندان هايتان را مسواک کنيد و يک بار در روز از نخ دندان استفاده کنيد.

مقدار دوام و تاثیرگذاری درمان بلیچینگ دندان در کلینیک دکتر الهه صادقی به مواردی از جمله مراقبت های صحیح بعد ازانجام درمان، حفظ بهداشت دهان و رژیم غذایی مناسب بستگی دارد. در این زمینه دکتر الهه صادقی پیشنهاد می‌ کنند که بهتر است بعد از انجام درمان بلیچینگ دندان در زعفرانیه از مواد خوراکی و نوشیدنی های رنگدار استفاده نکنید. این کار به ماندگاری درمان کمک می کند هرچند درمان بلیچینگ دندان به صورت دوره ای باید تکرار شود تا رنگ دندان ها به صورت دائمی سفید باقی بماند.

انواع تکنیک های بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان را می توان با تکنیک های زیر انجام داد:

  • بلیچینگ در کلینیک دندانپزشکی

این روش در داخل کلینیک دندانپزشکی با استفاده از متخصص بلیچینگ انجام می شود و از ترکیبات شیمیایی منحصر به فرد با آگاهی بالا و دوره درمانی سریع استفاده می شود. دندانپزشک مینای دندان شما را با محلول اسیدی یا به اصطلاح اچینگ می پوشاند و پس از آن یک عامل اکسید کننده را در دندان شما اعمال می کند. سپس مینای دندان به صورت خفیف با لیزر شدید (به این روش سفید کردن دندان با لیزر نیز گفته می شود) سفید می کند. بلیچینگ کامل در این روش معمولاً 3 تا 4 دوره و هر جلسه تقریباً 30 تا 60 دقیقه طول می کشد. دندانپزشکی که به سراغش می روید باید در این زمینه صلاحیت های کافی داشته باشد تا مواد شیمیایی دیگر حساسیت و درد همراه با درد لثه و دندان درد نداشته باشند. برای جلوگیری از تماس مواد اکسید کننده با لثه ها، دندانپزشک از ژل های محافظ استفاده می کند که آن را روی مینای دندان ثابت نگه می دارد و این محافظ های معمولا دارای رنگ آبی هستند. قیمت بلیچینگ دندان در مطب های دندانپزشکی معمولاً گران‌ تر از سایر روش ها است. البته، علاوه بر این، به مواد مورد استفاده برای سفید کردن متکی است. به عنوان مثال، کلینیک های دندانپزشکی معمولا از مواد آمریکایی و اروپایی استفاده می کنند که قیمت بالایی دارند.

  • سفید کردن فوری مینای دندان

روش جدیدی که در حال حاضر برای سفید کردن سریع مینای دندان انجام می شود، به نام بلیچینگ الکتریکی شناخته می شود که در آن از پراکسید هیدروژن متمرکز استفاده می شود. استفاده از این روش تنها با یک جلسه می تواند دندان شما را کاملا سفید کند. اما لازم به ذکر است که در این روش  دندان شما می تواند به سرعت سفید شود و بعد از یک تا چند سال ممکن است یک بار دیگر تیره شود و در این صورت شما دوباره می توانید این روش را برای سفید کردن دندان هایتان انجام دهید.

  • بلیچینگ هوم یا سفید کردن دندان در خانه

این تکنیک بلیچینگ زیر نظر دندانپزشک در منزل و با استفاده از خود شخص انجام می شود. نوع مواد استفاده شده در این روش با مواد استفاده شده در محل کار دندانپزشک یکسان نیست. در این تکنیک، دندانپزشک قالبی از مینای دندان فرد تهیه می کند و در داخل آزمایشگاه، یک کیت پلاستیکی  از آن قالب ساخته می شود. ژل سفید کننده در قالب نایتگارد ریخته می شود و روی مینای دندان قرار می گیرد. مدت زمانی که قالب باید روی دندان قرار گیرد، با تکیه بر وضعیت مینای فرد، بین یک و 6 ساعت در روز است. کل روش یک طول درمان 1 تا 2 هفته برای هر فک دارد. زیرا قالب باید در هر لحظه روی یکی از فک ها قرار گیرد. این رویکرد نیاز به صبر دارد. اگر کسی   زمان کافی ندارد و مایل به انجام سریع و در کمترین زمان بلیچینگ مینای دندان است، انجام این روش درمانی و زیبایی در کلینیک دندانپزشکی بسیار بهتر است. هزینه این روش ارزان تر از سفید کردن دندان در مطب است. لازم به ذکر است که قبل از استفاده از هر یک از روش های سفید کننده، مینای دندانی که پوسیده و دارای مشکلات خاصی است باید ترمیم و جرم گیری شود.

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان

1) لثه های خود را در ساعات اولیه با آب گرم تمیز کنید. بهتر است آن را به آرامی مالش دهید تا از درد و التهاب لثه جلوگیری کنید.

۲) از مصرف سیگار و قلیان بپرهیزید.

3) مینای دندان را دو بار در روز با آب گرم مسواک بزنید.

4) در 24 ساعت اولیه از خوردن مواد و خوراکی های حاوی رنگدانه به همراه نوشیدنی های اسیدی خودداری کنید و برای داشتن مینای سفید، اگر این مواد همراه با دندان شما با هم تماس داشته باشند، شستن سریع دندان به مراتب بهتر است.

5) از مصرف مایعات متشکل از چای قوی، قهوه خودداری کنید.

6) از مصرف وعده های غذایی سرد خودداری کنید.

7) در روزهای ابتدایی که نیاز به تمیز کردن دندان دارید، از خمیر دندان ضد حساسیت استفاده کنید تا مینای دندان شما بسیار کمتر حساس شود و همچنین در صورت بروز حساسیت نباید ترسید.

8) یک هفته پس از بلیچینگ برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

9) می توانید بعد از سفید کردن مینا از نوشیدنی های بی رنگ شامل شیر و آب استفاده کنید.

10) از موز و سیب پوست کنده استفاده کنید.

۱۱) از برنج، ماکارونی، نان و سیب زمینی پخته استفاده نمایید.

1۲) می توانید از محصولات لبنی شامل پنیر، ماست، خامه استفاده کنید.

بلیچینگ دندان در زعفرانیه

تغییر رنگ دندان یکی از حداکثر مسائل رایج است که افراد با آن مواجه می شوید. این موضوع حتی برای افرادی که دندان های سالمی نیز دارند ممکن آیت اتفاق بیافتد. زیرا رنگدانه های غذا به مرور زمان رنگ دندان را تغییر می دهند. در مواردی که دندان بیمار به دلیل مسائل ژنتیکی یا استفاده از قرص‌ ها و بالا رفتن سن به شدت تغییر رنگ داده است، سفید کردن دندان بسیار حیاتی می شود. دندانپزشک برای به دست آوردن روش ترجیحی برای بلیچینگ یا سفید کردن دندان، باید دلیل مینای تغییر رنگ را کاملاً بشناسد و بداند چه نوع روشی برای درمان مناسب تر است. زیرا رویکرد درمانی مطابق با هدف متفاوت است. بلیچینگ یکی از تکنیک های بسیار تخصصی و معروف برای سفید کردن دندان است که به درستی لکه ها و تغییر رنگ مینا را از بین می برد. لازم به ذکر است که این روش زیبایی هیچ گونه خطری را برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

بلیچینگ در داخل کلینیک دندانپزشکی ممکن است سریعترین روش برای سفید کردن دندان در نظر گرفته شود. در طول فرآیند این روش سفیدی کردن دندان، هیچ درد یا ناراحتی برای بیمار وجود ندارد. این تکنیک دیگر به دندان آسیب نمی رساند. هزینه این روش درمانی و زیبایی در مقایسه با تکنیک های مختلف بسیار کمتر هستند. سفید کردن دندان با کمک بلیچینگ دندان در زعفرانیه باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. اگر این روش با لیزر انجام شود، علاوه بر کوتاه شدن زمان درمان، دیگر هیچ حساسیتی برای بیمار ایجاد نخواهد شد.

 

 قیمت بلیچینگ دندان در زعفرانیه تهران  

عناصر زیادی وجود دارند که ممکن است بر روی قیمت سفید کردن مینای دندان با کمک بلیچینگ تاثیر داشته باشند. از جمله این عناصر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  مواد مورد استفاده دندانپزشکی

مواد مورد استفاده برای بلیچینگ مینای دندان یکی از حداکثر عناصر حیاتی موثر بر قیمت این روش سفید کننده دندان است. برند های زیادی از طریق شرکت ‌های خارق‌العاده ساخته و تبلیغ شدند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. هزینه بلیچینگ دندان در زعفرانیه عمدتاً بر اساس نوع مواد و کیفیت آن می تواند افزایش یا کاهش یابد.

  •  توانایی ها و دستمزد دندانپزشک

مهارت و استعداد به دست آمده از طریق دندانپزشک در این رشته ممکن است در نتیجه نهایی کار تأثیر فوق العاده ای داشته باشد. بنابراین، دستمزد یک دندانپزشک حرفه ای ممکن است بیشتر از یک دندانپزشک تازه کار و کم مهارت باشد و این موضوع کاملا طبیعی است. انتخاب دندانپزشک خوب در تهران می تواند بسیار مهم باشد.

  • منطقه جغرافیایی کلینیک

یکی دیگر از موارد موثر بر هزینه بلیچینگ مینا، منطقه جغرافیایی محل کار دندانپزشک است. معمولاً در شهرهای بزرگتر نسبت به شهرهای کوچک تر به دلیل وجود امکانات و تجهیزات بیشتر، نرخ بیشتری را از بیمار دریافت می کنند. این عنصر همچنین می تواند برای مناطق منحصر به فرد یک شهر مورد توجه قرار گیرد.

  • روشی که برای سفید کردن مینای دندان استفاده می شود

سفید کردن دندان با کمک این روش می تواند به روش هایی مانند در مطب دندانپزشکی و خانه انجام شود که هر کدام می توانند قیمت جداگانه ای داشته باشند. با توجه به موارد ذکر شده در بخشی انواع روش های سفید کردن دندان می توانید به خوبی این موضوع را درک نمایید.

  •  تعداد دندان هایی که می خواهند تحت درمان قرار گیرند

مطمئناً تعداد دندان هایی که نیاز به بلیچینگ دارند، تأثیر فوری در هزینه انجام این کار دارند. در واقع اگر دندان های بیشتری بخواهند سفید شوند، می توان گفت که قیمت بیشتری باید پرداخت شود.

  •  قیمت های جانبی

علاوه بر قیمت بلیچینگ دندان، فرد مبتلا باید هزینه های متفاوتی را به عنوان هزینه پرداخت کند که می تواند شامل ویزیت دندانپزشکی، خرید دستگاه مورد نظر برای بلیچینگ خانگی و غیره باشد.

 عملکرد ماده بلیچینگ دندان چگونه است ؟

ژل (Bleaching) درون یک تری نازک که روی دندان های شما منطبق می شود قرار می گیرد. با شکستن مولکول هیدروژن پراکسید که عامل شیمیایی فعال موجود در ژل می باشد اکسیژن آزاد می شود. اکسیژن به درون مینا و عاج نفوذ کرده و مواد رنگی دندان را سفید می کند. لازم به ذکر است که در این روش تنها رنگ دندان سفید تر و درخشیده تر می شود، در صورتی که ساختار نسوج دندانی بدون تغییر باقی می ماند.

اگر در دندانهای جلويی خود، پر کردگی همرنگ يا معمولی داشته باشيد، درمان بلیچینگ دندان درمان مناسبی برای شما نمی باشد. محلول بلیچینگ نمی تواند رنگ اين مواد را تغيير دهد. به اين ترتيب فقط زردی اين قسمت را نمايان تر می کند. بنابراين بهتر است قبل از استفاده از هر روش سفيد کردن دندان حتما با دندانپزشکتان مشورت کنيد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]