درمان جوش های چرکی و زیرپوستی

(کلینیک پوست و مو دکتر الهه صادقی)

دکتر الهه صادقی در رابطه با افرادی که از جوش و چرک های زیر پوستی پوست خود نگران هستند می گوید : طبق گفته های خود این افراد روش های خانگی، ماسک ها و داروهای گیاهی و شیمیایی را امتحان کرده اند و نتوانسته اند این مشکل را رفع کنند. به نظر شما مشکل از کجاست؟ نحوه درمان؟ یا شما هم تصور می کنید که جوش های چرکی و زیرپوستی درمان نمی شود؟ بدیهی است که همه جوش ها درمان خواهند شد، اگر جوش های صورت شما تاکنون درمان نشده، به آن دلیل است که شیوه صحیحی برای درمان انتخاب نکرده اید.

جوش زیر پوستی چیست

بهتر است بدانید که آکنه های کیستی همان جوش های چرک و دردناکی هستند که در زیر پوست قرار دارند. این عارضه که در عمق منافذ پوستی روی می دهد به شدت ملتهب و دردناک هستند.

آکنه چیست

در واقع آکنه نوعی عفونت شایع بر روی پوست است که عموما همزمان با سن بلوغ فرد آغاز می گردد. شاید نام جوش های غرور جوانی را شنیده باشید. که منظور از این جوش ها همان جوش های چرکی یا آکنه ولگاریس است.

این جوش های قرمز، به صورت کوچک، ریز و متورم نواحی مختلف همچون پیشانی، گونه، بینی ، چانه و پشت گردن ظاهر می شوند. دکتر الهه صادقی معتقد است که افزایش تولید هورمون تستوسترون در دو جنس خانم و آقا موجب به روز این عارضه پوستی می گردد.

درمان و رفع جوش چرکی و زیرپوستی به چه صورت است

برای درمان ابن جوش و چرک های زیرپوستی دکتر الهه صادقی می گوید که بهتر است کلیه توصیه های خانگی را کنار بگذارید و برای یک بار هم که شده از روش های طبی و کاملا مدرن جهت این کار استفاده کنید.

دکتر الهه صادقی پیشنهاد می کند در وهله اول درمان های موضعی توسط پزشک متخصص پوست را تست کنید. پزشکان متخصص با توجه به درصد و نوع آکنه درمان مناسب را تجویز می کنند. شاید جوش چرکی یا زیرپوستی شما تنها با تجویز آنتی بیوتیک های مناسب و صحیح قابل درمان باشد.

روش های درمای جوش چرکی و زیرپوستی عبارت اند از

• میکرودرم ابریژن پوست