نکات تکمیلی درباره سینوس لیفت-بخش 2

سینوس لیفت درمانی است جهت افزدن استخوان به فک بالایی برای کاشت ایمپلنت. جراحی سینوس لیفت را در برخی منابع پیوند سینوس می گویند. این جراحی زمانی انجام می گیرد که ارتفاع استخوان در فک بالا به اندازه کافی نباشد. اگر سینوس ها به فک بالا نزدیک گردند این عمل انجام می پذیرد. یک سری نکات ضروری و مهم درباره این عمل وجود دارد. اگر نیاز به این درمان دارید ، شما این نکات را باید بدانید.  این مطلب را بخوانید، شاید این سوالات، برای شما هم پیش آید.

آیا عمل لیفت سینوس درد دارد؟

برای این درمان پزشک جراح از بی حسی موضعی استفاده می کند. در حین درمان هیچ دردی را حس نمی کنید. پس از عمل زمانی که بی حسی از بین رفت درد خفیفی را حس میکنید. این درد براحتی با مسکن رفع میگردد. بسته به شرایط حتی ممکن است پزشک به شما توصیه کند هر چهار ساعت یک قرص بخورید.

درد حاصل از این عمل معمولا بعد از یک هفته از بین می رود. اگر بعد از این مدت هنو درد داشتید باید به دندانپزشکتان مراجعه نمایید. در برخی افراد ممکن است بعد از عمل درد شدیدی را حس کنند. این افراد ممکن است دچار مشکل خشکی حفره دندان یا کنده شدن لخته خون باشند.

آیا بعد از این عمل میتوان دهان را تمیز نمود؟

البته که میتوانید دهانتان را تمیز نمایید. در واقع حتما باید این کار را انجام دهید. برای حفظ بهداشت باید مسواک بزنید. تنها نکته ای که باید رعایت نمایید وارد نیاوردن فشار به منطقه عمل. بعد از مسواک زدن با ملایمت آب را در دهان بچرخانید. بدون تف کردن آن را بیرن بریزید.

علاوه بر مسواک از محلول آب نمک دو یا سه بار در روز برای شست وشو و ضد عفونی کردن دهان استفاده نمایید. ممکن است با توجه به شرایط دهانشویه کلرهگزیدین توسط جراح تجویز گردد. تمیز نگه داشتن محل جراحی بسیار هم است. البته یک نکته را بدانید که این تمیز نگه داشتن نباید به گونه ای باشد که موجب ایجاد مشکلات اضافی برای فرد نگردد. به عنوان مثال برای مسواک زدن حتما باید از مسواک خیلی نرم استفاده نمایید.

آیا کبودی یا تغییر رنگ پوست بعد از عمل لیفت سینوس طبیعی است؟

در برخی افراد پس ازعمل ممکن است رنگ پوست تغییر کند. بعلت این کبودی ممکن است رنگ پوست به سیاه، آبی، زرد و یا سبز تغییر کند. این تغییر رنگ ها بعلت پخش شدن خون در زیر بافت پوست می باشد. این اتفاق حتی ممکن است تا چند روز بعد از عمل هم این اتفاق رخ دهد.

این کبودی ها بیشتر در افراد با سن بالاتر رخ می دهد. در جوانان معمولا تغییر پوست کمی در حد زرد شدن می باشد. ولی در سالمندان ممکن است به رنگ سیاه یا آبی در بیاید. این کبودی معمولا در ناحیه تحت جراحی رخ می دهد. در برخی موارد ممکن است حتی تا ناحیه گردن و بالای سینه هم این کبودی و تغییر رنگ پوست گسترش یابد. این کبودی ها معمولا تا دو هفته طول می کشد.

با حالت تهوع بعد از عمل سینوس لیفت چه باید کرد؟

اگر بعد از عمل حالت تهوع داشتید تا یک ساعت هیچ چیزی نباید بخورید. بعد از آن توصیه می شود که یک لیوان چای یا دمنوش زنجبیل جرعه جرعه میل بنمایید. این نوشیدن چای تقریبا 15 دقیقه باید به طول بیانجامد. بعد از برطرف شدن حالت تهوع کم کم غذاو داروهایتان را بخورید.

نکته: در صورتی که تا 3 ساعت بعد از عمل حالت تهوع از بین نرفت حتما با دندانپزشکتان تماس بگیرید.

آیا ممکن است بعد از عمل تب کنم؟

معمولا بعد از همه عمل های جراحی،بدن کمی تب می کند. این افزایش دمای بدن عادی و واکنش بدن به عمل می باشد.

علت گلو درد پس از عمل چیست؟

اگر بعد از این درمان درهنگام بلعیدن گلو درد حس کردید، مسئله مهمی نیست. عضله های گلو بر اثر عمل متورم شده اند. به همین علت عمل بلعیدن ممکن است درد داشته باشد. این مشکل معمولا تا دو سه روز بعد از عمل رفت می شود. اگررفع نشد به دندانپزشک مراجعه نمایید.

اگر بخیه های عمل در آمد چه باید کرد؟

به طور کلی بخیه برای جلوگیری از خونریزی زده می شود. اگر بخیه جدا شد آنرا از دهانتان بیرون بیاندازید. هیچ مشکلی پیشنمی آید و نباید نگران باشید.