شماره تماس : 02122016608

کامپوزیت و پاسخ به سوالات درباره آن

( کلینیک دندانپزشکی دکتر صادقی )

یکی از متد مدرن در دندانپزشکی زیبایی استفاده از کامپوزیت دندان می باشد. این درمان به علت مزیتهای فوق العاده ای که دارد یکی از درمانهای پرطرفدار برای اصلاح طرح لبخند افراد می باشد. در این مطلب قصد داریم به برخی از مهمترین سوالات شما درمورد درمان کامپوزیت دندان در زعفرانیه پاسخ دهیم.

چه زمانی می توان از کامپوزیت در زعفرانیه استفاده کرد؟

همانگونه که می دانید برندها و انواع مختلف کامپوزیت در بازار وجود دارد. هدف اصلی تمامی این برندها، توانایی انجام درمان اصلاح لبخند برای تمامی انواع دندانها و مشکلات می باشد. بعنوان مثال کامپوزیت های نانوفیل برای افرادی که تعدادی دندانهای آنها نیازمند ترمیم با کامپوزیت می باشند مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع کامپوزیت به دلیل خصوصیتهایی که دارد به سختی فرم می گیرد. بهمین دلیل برای نصب آن بر روی دندانها به مهارت و تجربه دندانپزشک نیاز می باشد.

بهترین مارک کامپوزیت دندان در ایران چیست؟

بازار کامپوزیت دندان یکی از بازارهای موفق و پرمشتری در زمینه دندانپزشکی زیبایی می باشد. بهمین دلیل برندهای مختلفی در این باره در بازار ایران وجود دارد. انتخاب کامپوزیتهای مختلف در قیمیت و کیفیت نهایی درمان تاثیرات فراوانی دارد. بعنوان مثال کامپوزیتهای آمریکایی ، ژاپنی و آلمانی سه گزینه پر طرفدار در ایران می باشند که قیمتهای مختلفی دارند.

البته این نکته را فراموش نکنید که برند کامپوزیت فقط نیمی از دلیل کیفیت درمان اصلاح طرح لبخند می باشد. دلیل دیگر برای کیفیت و زیبایی درمان ، تجربه و مهارت دندانپزشک زیبایی می باشد. دکتر الهه صادقی با استفاده از برترین برندها و با تجربه  و مهارت بالای خود تضمین کیفیتی فوق العاده برای درمان اصلاح لبخندتان می دهد.

انتخاب کامپوزیت برای درمان های متفاوت به چه صورت است؟

پاسخ به این سوال به شرایط مختلف دندانهای شما بستگی دارد. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • کدام دندانها نیاز به درمان دارد
  • تعداد دندانهای مورد نیاز برای درمان اصلاح طرح لبخند
  • میزان تخریب دندانهای مورد نیاز به درمان
  • علت استفاده از درمان

به عنوان مثال در ابتدا دندانپزشک باید دندانهای مورد نیاز به درمان مورد بررسی قرار دهد. سپس علت استفاده از درمان را مشخص می کنند. این درمان برای زیبایی به کار می رود و یا برای درمان پوسیدگی و شکستگی دندانها. در نهایت با توجه به نیاز بیمار و با بررسی ها توسط دندانپزشک مناسب ترین گزینه ها به فرد پیشنهاد می گردد. فرد هم با توجه به شرایط خود گزینه مورد نظر خود را انتخاب مینماید.

موارد استفاده از درمان

  • برطرف کردن پوسیدگی دندان.
  • از بین بردن تیرگی و نامنظمی دندان .
  • یک دست کردن و یک رنگ کردن دندان .
  • اصلاح ترک خوردگی های کوچک بر روی سطح دندان.
  • ترمیم دندان هایی که در اثر عدم بهداشت دهان دچار آسیب شده و لب پر شده اند.

موارد منع استفاده از کامپوزیت دندان

در صورتی که فرد شرایط لازم برای کامپوزیت را نداشته باشد نمی تواند از آن استفاده کند. برای مثال میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دو فک و دندان ها روی هم قرار گرفته اند ( اکلوژن ) که در این صورت دندان ها با ارتودنسی منظم می شوند .
  • میزان کجی دندانها بیش از حد باشد.
  • فرد دچار دندان قروچه باشد.

تغییر رنگ کامپوزیت دندان

مواد تشکیل دهنده این درمان موجب تغییر رنگ درمان می گردند. دندانپزشک زیبایی با بررسی شرایط مختلف بهترین گزینه را برای انتخاب بهترین رنگ برای این درمانتعیین می کند. نوع برند کامپوزیت دندان تاثیر زیادی در ماندگاری این درمان دارد. همانگونه که می دانید این درمان  با در اثر تماس با مواد غذایی رنگی مختلف می تواند تغییر رنگ دهد. در برخی برندهای کامپوزیت مواد جاذب آب بیشتری استفاده می گردد. همین مسئله موجب جذب سریعتر مواد رنگی موجود در غذاها و نوشیدنیهای مختلف می گردد. در نتیجه کامپوزیت مورد استفاده در درمان فرد سریعتر دچاز تغییر رنگ می گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]