نکات تکمیلی در مورد پیوند استخوان

( کلینیک دندانپزشکی دکتر صادقی )

در مطلب پیوند استخوان در کلینیک دکتر الهه صادقی در زعفرانیه چیست راجع به این درمان مکمل برای ایمپلنت دندان صحبتهایی نمودیم. در این مطلب قصد داریم یک سری نکات تکمیلی مهم که ممکن است برای شما هم سوال پیش آید صحبت نماییم. از جمله این موارد می توان به موارد استفاده و مزایای پیوند استخوان صحبت می کنیم.

پیوند استخوان دردناک هست؟

این جراحی مانند سایر درمانهای دندانپزشکی با بی حسی انجام می گیرد. هیچ گونه دردی در حین درمان شما حس نخواهید نمود. بعد از جراحی هم تا چند روز کمی درد خواهید داشت که این درد با استفاده از مسکن های مختلف که توسط ایمپانتولوژیست برای شما تجویز می گردد قابل کنترل می باشد. بنابراین بابت این امر اصلا نگرانی ای نداشته باشید.

پیوند استخوان دندان چقدر طول میکشد؟

بسته به وخامت اوضاع تحلیل استخوانها این درمان بین 30 تا 75 دقیقه طول می کشد. این درمان در مطب یا کلینیک دندانپزشکی انجام می گیرد. بعد از پایان درمان هم براحتی می توانید به سراغ کارهای روز مره خود بروید. دو هقته بعد از انجام این درمان هم برای کشیدن بخیه به دکتر مراجعه می نمایید. در نهایت هم بین 3 تا 6 ماه بسته به شرایط مختلف بدنی فرد برای تکمیل پیوند استخوان زمان نیاز می باشد.

مزایای پیوند استخوان برای ایمپلنت

این روش درمانی مزایای خاص مربوط به خود را دارد.

• افزایش ضخامت استخوان
  • افزایش ارتفاع استخوان
  • افزایش کیفیت استخوان محل ایمپلنت
  • افزایش درجه موفقیت درمان کاشت ایمپلنت
  • افزایش سلامت بافت لثه

معایب ایمپلنت دندان برای ایمپلنت

این روش درمانی معایب مختص به خود درمان وجود ندارد. معایب این روش درمانی  معمولا مربوط به موارد جانبی می باشد. از جمله این موارد می توان گفت:

• افزایش هزینه درمان کاشت ایمپلنت دندان
  • تحمل چند روزه بخیه
  • طولانی بودن پروسه درمان که این امر مربوط به ماهیت بدن انسان است.

مراقبتهای بعد از پیوند استخوان چیست؟

• معمولا بعد از درمان آنتی بیوتیک و مسکن توسط دندانپزشک تجویز می گردد. این داروها را طبق دستور پزشک استفاده نمایید.
  • در صورت تورم و التهاب بعد از جراحی، از کمپرس آب سرد بلافاصله بعد از پیوند استخوان استفاده نمایید.
  • معمولا مصرف دهانشویه کلرهگزیدین تا یک هفته بعد از درمان هم توصیه می شود.
  • بسیاری از افراد بعد از درمان خرده ریزهایی در دهان خود احساس می کنند. این امر یک مسئله طبیعی می باشد.
  • بعد از دو هفته برای کشیدن بخیه ها به دندانپزشک مراجعه نمایید.
  • در این مدت به هیچ وجه دخانیات بخصوص سیگار مصرف ننمایید.

پیوند استخوان لثه

همانطور که در مطلب پیوند استخوان در کلینیک دکتر الهه صادقی در زعفرانیه چیست بیان گردید یکی از موارد استفاده از درمان پیوند استخوان، برای درمان مشکلات بیماریهای لثه می باشد. منظور از پیوند استخوان لثه، پیوند استخوان برای درمان مشکلات حاصل از انواع بیماریهای لثه بخصوص بعد از کشیدن دندان می باشد.

نحوه تزریق پودر استخوان در لثه

به طور کلی پودر استخوان با سرم فیزیولوژیکی مخلوط می گردد. خمیر بدست آمده را در محل مورد نظر قرار می دهند. معمولا از سرنگ های مخصوصی برای این کار استفاده می گردد. در برخی مواقع نیاز به یک غشای کاذب برای جلوگیری از تماس مواد پیوندی و لثه وجود دارد. برای این کار یک ممبران برای پوشاندن این مواد استفاده می گردد.