شماره تماس : 02122016608
[lwptoc]

طی سال های اخیر، امکانات و تجهیزات کامل برای ایمپلنت دندان در تمامی شهرهای کشور فراهم شده است. اما یکی از نگرانی های بسیاری از افرادی که متقاضی کاشت دندان با این روش هستند، طول درمان ایمپلنت دندان است. روند ایمپلنت گذاری معمولا طی ۳ مرحله انجام می شود. اما باز هم ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد و به شرایط فک و دندان های او وابسته است. در این مقاله، نکات مهمی درمورد ایمپلنت دندان و مراحل آن بیان می کنیم.

   طول درمان ایمپلنت دندان

طول درمان ایمپلنت دندان

طول درمان ایمپلنت دندان بستگی به شرایط دهان و دندان و سلامت جسمی هر فرد دارد و بین افراد مختلف متفاوت است. معمولا برای انجام تمامی مراحل ایمپنلت گذاری، حدودا 5 الی 8 ماه زمان نیاز است. برای افرای که نیاز دارند برای کل دهان ایمپلنت گذاری کنند، این فرایند ممکن است طولانی تر شود. اما افرادی که تنها نیاز به کاشت یک یا تعداد اندکی دندان دارند، طول مراحل کوتاه تر است.

مرحله ارزیابی در طول درمان ایمپلنت دندان

این مرحله پس از کشیدن دندان انجام می شود. برای برخی افراد ممکن است در این مرحله نیاز به پیوند استخوان نیز وجود داشته باشد. همچنین با انجام سی تی اسکن، ساختار استخوان در محل قرارگیری ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت دندان بررسی می شود. اگر نیاز به پیوند دندان وجود نداشته باشد، مرحله بعدی انجام می شود. اما اگر به پیوند استخوان نیاز باشد، این مرحله ممکن است ۳ الی ۶ ماه طول بکشد. معمولا اگر مدت طولانی از کشیدن دندان گذشته باشد، پیوند استخوان نیاز است.

قرار دادن پایه ایمپلنت دندان

مرحله قرار دادن پایه ایمپلنت در استخوان

در این مرحله، پایه اصلی ایمپلنت در استخوان قرار می گیرد. این کار حدودا 1 الی 2 ساعت طول می کشد. پس از قرارگیری پایه ایمپلنت، باید به مدت ۳ الی ۶ ماه اجازه بهبودی به آن داده شود. در این مدت، ایمپلنت در داخل دهان التیام یافته و با بافت استخوانی اطراف خود ادغام خواهد شد.

مرحله سوم: قرار دادن تاج

در این مرحله از طول درمان ایمپلنت دندان، پایه اصلی ایمپلنت دندان که در دهان قرار داده شده بود آماده است. در این مرحله، دندان مصنوعی یا تاج، روی این پایه قرار می گیرد. دندان مصنوعی طوری قرار داده می شود که ازلحاظ اندازه، شکل و رنگ برای دهان شما مناسب باشد. این دو مرحله آخر، حدودا ۲ هفته با یکدیگر فاصله دارند.

تاج روی ایمپلنت دندان

طول عمر ایمپلنت

از مزایای ایمپلنت دندان این است که عمر بالایی دارد. اگر بهداشت و مراقبت صحیح از دهان و دندان صورت گیرد، شاهد ماندگاری ایمپلنت دندان برای چند دهه یا یک عمر هستیم. برای خود ایمپلنت، خوردگی یا پوسیدگی رخ نمی دهد. اما برخی عوامل مانند استخوان فک ضعیف، بیماری پریودنتال و موارد مشابه ممکن است باعث شکست یا نارسایی آن شود.

افراد کاندید برای ایمپلنت گذاری

افرادی که دندان های خراب دارند و چاره ای جز کشیدن آن ندارند، کاندید کاشت دندان به روش ایمپلنت هستند. همچنین افرادی که قبلا دندان یا دندان های خود را کشیده اند متقاضی این روش هستند. اما بیمار باید ازلحاظ روحی و جسمی دارای سلامتی کامل باشد تا ایمپلنت با موفقیت انجام شود. اگر در طول درمان ایمپلنت دندان، مشکلی برای بیمار ایجاد شود باید تا زمان رفع مشکل و بیماری صبر کند. زیرا کوچکترین اختلال ممکن است روی سلامت ایمپلنت دندان تاثیرگذار باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]