شماره تماس : 02122016608

ترک های پوست یا استرچ مارک (Stretch Marks) خطوطی نامنطم روی پوست هستند که در نتیجه کشش بیش از حد فیبرهای کشسان پوست شکل می گیرند. این شرایط بیشتر برای زنان و طی دوران بارداری رخ می دهد. همچنین، ترک های پوست می توانند در نتیجه نوسانات وزن بدن و عوامل ارثی دیگر شکل بگیرند.

کرمی دست‌ساز حاوی ویتامین E می تواند فواید قابل توجه ای را برای پوست شما ارائه کند. ترکیبات مرطوب کننده موجود در این کرم به راحتی در لایه های پوست نفوذ کرده و خاصیت کشسانی بیشتری به بافت های آن می بخشند.

خواص شفابخش و احیاکننده ویتامین E نیز ظاهری نرم‌تر و بهتر به پوست می بخشد. این ویتامین با تقویت پوست از بروز ترک های جدید پیشگیری می کند. همچنین، ماساژ پوست با این کرم حاوی ویتامین E با حرکات دایره ای به گردش خون بهتر و کاهش التهاب کمک کرده و به بهبود وضعیت ظاهری ترک های پوست کمک می کند.

از دیگر فواید این کرم دست ساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به تجدید کلاژن و الاستین موجود در پوست کمک می کند.
  • ویتامین E اثر منفی رادیکال های آزاد بر لایه درم پوست را کاهش می دهد.
  • ویتامین E یک آنتی اکسیدان است. در نتیجه، این ماده مغذی نه تنها از فیبرهای کشسان پوست محافظت می کند بلکه از شکستگی هنگام کشیده شدن نیز پیشگیری می کند.
  • این کرم دست‌ساز فرمولی ملایم دارد و استفاده از آن در زمان بارداری بی خطر است.
  • این روشی کم هزینه نسبت به محصولات گران قیمت برای بهبود شرایط ظاهری ترک های پوست است.
  • مواد تشکیل دهنده این کرم دست‌ساز طبیعی هستند و موجب واکنش های آلرژیک نمی شوند.

مواد تشکیل دهنده

  • 2 قاشق غذاخوری شی باتر
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 کپسول روغن ویتامین E
  • نصف قاشق غذاخوری روغن آووکادو (اختیاری)

آماده سازی

برای شروع، شی باتر را در یک ظرف ریخته و به روش بن ماری آن را ذوب کنید. هنگامی که شی باتر ذوب شد، روغن نارگیل را به آنها اضافه کرده و روی حرارت کم این مواد را هم بزنید.

در مرحله بعد، کپسول ویتامین E را باز کرده و محتویات آن را به ترکیب اضافه کنید. به هم زدن مواد را ادامه دهید و این ترکیب را از روی حرارت بردارید. در صورت تمایل، نصف قاشق غذاخوری روغن آووکادو به این ترکیب اضافه کنید.

در نهایت، ترکیب را در یک ظرف دردار ریخته و صبر کنید تا به حالت جامد درآید. این ترکیب را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید.

روش استفاده

این کرم دست ساز را روی هر قسمت پوست که دارای ترک های پوستی است بمالید. تا زمانی که کرم به خوبی جذب پوست شود به ماساژ دادن ادامه دهید.

بدون آبکشی اجازه دهید به همان حالت باقی بماند و این کار را هر روز و ترجیحا دو بار در روز انجام دهید.

نکته: شما می توانید مقادیر مواد مورد استفاده را دو برابر کنید اما توجه داشته باشید که این کرم پس از یک تا دو ماه، با توجه به دمای محل زندگی و چگونگی نگهداری از آن، فاسد می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]