شماره تماس : 02122016608

درمان ارتودنسی چند مدل و روش دارد

(کلینیک دندانپزشکی دکتر الهه صادقی)

درمان ارتودنسی، می تواند با مدل های مختلفی از وسایل و دستگاه ها که اغلب مردم آن را سیم کشی دندان می نامند .

سیم کشی متحرک چیست :

درمان های ساده، ممکن است با سیم های متحرک انجام شود. (وسیله ای که می توان برای تمیز کردن آن را از دهان در آورد) این دستگاه، سیم های نازک و حساس با تعدادی فنر در کنار آن ها هستند، که با اعمال فشار ملایمی به دندان ،باعث حرکت آن ها می شود .

سیم کشی دائم چیست :

گاهی، دندان ها به هدایت دقیق تری، نسبت به سیم کشی های متحرک دارند در این مرحله، سیم کشی های دائم استفاده می شود این مدل، دارای قلاب ها (براکت ها) و نوار هایی هستند که موقتا به دندان، گیر می کنند. یک سیم انعطاف پذیر، تمام قلاب ها را به هم متصل کرده و به دندان ها اجازه ی حرکت می دهد شما به تنهایی قادر به خارج کردن این نوع سیم از دهان خود نیستید  به این نوع، سیم کشی دائمی گفته می شود.

سیم کشی اساسی یا پایه چیست :

گاهی ممکن است فک در حال رشد تغییر حالت دهد، در این صورت باید از سیم کشی پایه یا اساسی استفاده کرد این عمل ،توسط قدرت ماهیچه های فک شما صورت میگیرد و مختص نوع خاصی از مشکلات است .

سیم کشی مخفی چیست :

آن ها پلاستیک های سفت و بیرنگی هستند، که برای مرتب کردن دندان ها استفاده می شوند و شامل ست های مختلف از قالب های خاص است هر بیمار قالب خاص خود را خواهد داشت و هر ست به مدت 2 هفته ، قبل از جایگزینی با ست بعدی، استفاده می گردد، آن ها از پلاستیک شفاف تهیه می شوند، بنابراین نامرئی هستند این بدین معنا است که هیچ کسی قادر به فهمیدن اینکه شما در حال صاف کردن دندان های خود هستید، نیست. این قالب ها را ،باید برای 22 تا 23 ساعت برای نتیجه مطلوب تر استفاده کرد و آن ها برای خوردن ،نوشیدن، مسواک زدن و برای تمیز کردن فواصل بین دندان ها به راحتی قابل جا به جایی هستند برای استفاده از این نوع درمان ،تمامی دندان های دائمی شما باید در آمده باشند .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]