شماره تماس : 02122016608

ایمپلنت فول موس

(کلینیک دکتر الهه صادقی)

بسیاری از افراد هستند که دندانهای خود را از دست داده اند. معمولا بهترین گزینه برای جایگزینی دندانهای از دست رفته این افراد ایمپلنت دندان می باشد. همانگونه که می دانید ایمپلنت دندان یک درمان گران قیمت می باشد. اگر بنا باشد برای هر دندان یک ایمپلنت قرار داده شود، هزینه درمان بصورت کامل بسیار بالا می رود. بهمین دلیل برای کاهش هزینه یک متد درمانی به نام ایمپلنت فول موس یا  All On 6 ارائه گردیده است. در این مطلب به بررسی این درمان در کلینیک دکتر الهه صادقی ایمپلنتولوژیست در زعفرانیه تهران می پردازیم.

دلایل از دست دادن دندانها

از دست دادن دندانها ممکن است بنا به دلایل مختلفی رخ دهد. برخی از این دلایل می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • عدم رعایت درست بهداشت دهان ودندان
  • ضربه دیدن
  • جنس بد دندانهای فرد
  • بیماریهای لثه
  • بیماریهای دهان
  • سرطان دهان
  • استعمال دخانیات

ایمپلنت فول موس

ایمپلنت فول موس یک متد درمانی مدرن وترکیبی در رابطه با کاشت ایمپلنت دندان می باشد. در بالا به این مسئله اشاره نمودیم که این درمان برای افرادی توصیه می شود که تعداد زیادی دندانهایشان را از دست داده اند. از این درمان برای هر دو فک بالا و پایین می توان استفاده نمود. این درمان بدین صورت است که، 6 عدد ایمپلنت دندانی در مناطقی از قوس فکی بالا و یا پایین کاشته می شود. این ایمپلنتها به گونه ای قرار داده می شوند که بعد از قرار گیری پروتز بر روی آن ها، به طور مساوی به همه نقاط فک و دهان فشار گردد.

کاشت All On 6

کاشت این ایمپلنتها به گونه ای انجام می گیرد که استخوان فک در اطراف ایمپلنت ها، بتواند پشتیبانی کافی از آنها انجام دهد. به عبارت دیگر در این روش ایمپلنتها مستقیم از روی پل می گذرد. در نهایت پروتزهای کامپوزیتی دندانی که همرنگ دندانهای فرد می باشد بر روی آن قرار داده می شود. این پروتز ها به گونه ای درون فک قرار داده می شودکه بیشترین شباهت با دندانهای طبیعی فرد خواهد داشت. نکته ای که در این درمان مهم است، این مطلب است که به هیچ وجه پیچ های ایمپلنت در دهان قابل مشاهده نیست. این پیچ ها توسط رزین کامپوزیتی کاملا پوشانده می شود.

افراد مناسب برای ایمپلنت کامل

روش ایمپلنت فول موس یا All On 6  با ایمپلنت دندان متفاوت نیست. به گونه ای که این دو درمان هیچ تفاوتی با هم ندارند. به عبارت دیگر این دو درمان کاملا شبیه به هم هستند. بنابراین در صورتی که شرایط کاشت ایملنت به تنهایی در فردی وجود داشته باشد،  براحتی برای او هم میتوان از روش All On 6 استفاده نماید.

درمان ایمپلنت کامل

یک سری موارد وجود دارند که بررسی آنها پیش از درمان به شدت مهم و حیاتی می باشد. برای این درمان ابتدا دندانپزشک به طور کامل دهان وشرایط بدنی بیمار را مورد بررسی قرار می دهد. یکی از مواردی که بشدت مهم می باشد سابقه پزشکی بیمار می باشد. این را بدانید که برخی از بیماریها و داروهای مصرفی در این متد درمانی موثر می باشند. از دیگر مواردی که برای این درمان مورد نیاز می باشد وجود میزان کافی تراکم استخوان می باشد. اگر فردی  تراکم استخوان کافی نداشته باشد، برای انجام این درمان نیاز به درمان مکمل پیوند استخوان خواهد داشت.

موارد اساسی هنگام توصیه ایمپلنت کامل دهان

  • مشکلات گفتاری
  • ضخامت پل
  • اجبار به گاز گرفتن بیش از حد
  • دندان قروچه
  • خطر بالای پوسیدگی

در زمان معاینه اولیه توسط دندانپزشک تمامی این موارد به طور کامل  بررسی خواهد گردید. سپس اقدام به انجام بهترین نوع درمان برای شخص بیمار می گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]