شماره تماس : 02122016608

ایمپلنت دندانهای قدامی فک بالا

( کلینیک دندانپزشکی دکتر صادقی )

ممکن است یک و یا چند  دندان خود را از دست داده باشید. برای جبران این مشکل درعلم دندانپزشکی راههای مختلفی ابداع گردیده است. دو مورد از پرطرفدارترین راهها برای جایگزینی دندانهای از دست رفته ایمپلنت و پروتز می باشد. ایمپلنت دندان یکی از پر طرفدارترین راهها برای این کار می باشند. بخصوص اگر یکی از دندانهای جلویی فرد افتاده باشد. در این مطلب راجع به اهمیت و راههای جایگزینی دندانهای قدامی در فک بالا با ایمپلنت دندان در زعفرانیه می پردازیم.

دلایل نیاز به ایمپلنت دندان قدامی

دلایل مختلفی برای از دست رفتن دندانهای جلو و نیاز آنها به جایگزینی می باشد. مواردی همچون پوسیدگی بیش از حد، ضربه، بیماریهای مختلف دهان و دندان همچون بیماریهای لثه از جمله مهمترین این موارد می باشند. دندانهای قدامی بخصوص آنهایی که در دندانهای فک بالا هستند تاثیر بسزایی در لبخند فرد دارندو بهمین دلیل سریعا باید مشکل آنها رفع گردد. و برای جایگزینی آنها اقداماتی انجام گیرد. در صورتی که دندانهای قدامی افتادند در صورتی که سریعا اقدام به کاشت ایمپلنت نگردد، در سال اول بین 25 تا 40 درصد استخوان فک تحلیل می رود. بهمین دلیل علاوه بر کاشت ایمپلنت نیاز به درمان پیوند استخوان هم برای این کار دارند. در کلینیک دکتر الهه صادقی در زعفرانیه برای کاشت ایمپلنت در زعفرانیه راههای مختلفی برای جایگزینی دندانهای جلو انجام می گیرد. در این مطلب برخی از پرطرفدارترین این راهها را برایتان ارائه می نماییم.

ایمپلنت فوری

دندانهای جلویی در فک بالا تاثیر بی نهایت زیادی درزیبایی فرد  دارند. دندانهای قدامی فرد در حین  لبخندزدن  و حتی درزمان حرف زدن تاثیر بسیار مهمی در زیبایی فرد دارند. بهمین دلیل در صورت از دست رفتن باید جایگزینی مناسب برای آنها پیدا گردد. یکی از این راهها روش ایمپلنت فوری می باشد.

شرایط لازم برای ایمپلنت فوری

از ایمپلنتهای فوری در هر زمانی نمیتوان استفاده گردد. فرد متقاضی این درمان باید شرایط خاصی را داشته باشد که مهمترین این شرایط عبارتند از:

  • وجود استخوان سالم اطراف دندان.
  • عدم وجود عفونت.
  • شکل هندسی ریشه دندان.
  • لثه سالم.

پروسه ایمپلنت فوری

درمان ایمپلنت فوری دندان یک روش کاشت ایمپلنت است که به منظور جایگزین کردن دندان های از دست رفته و شکسته بیمار در کلینیک دندانپزشکی دکتر الهه صادقی مورد استفاده قرار می گیرد. پایه های درمان ایمپلنت دندان شبیه ریشه دندان های طبیعی در استخوان فک عمل کرده و پایه بسیار مستحکمی برای تاج های دندانی که ظاهری شبیه دندان های طبیعی دارند، به وجود می‌ آورد

 

پروتز موقت یا فیلیپر

همانگونه که در مطالب مختلف راجع به ایمپلنت توضیح دادیم، زمان کاشت ایمپلنت چیزی حدود سه تا 8 ماه با توجه به شرایط فرد طول خواهد کشید. در حین این زمان برای زیبایی دندانها چه باید کرد.  این فاصله زمانی برای جوش خوردن استخوانهای فک با دندانهای قدامی می باشد. بهمین دلیل برای جایگزینی دندان ها در این مدت باید از راهکارهای موقت استفاده نمود.

یکی از ساده ترین و رایج ترین این راهها استفاده از پروتزهای متحرک یا فیلیپر می باشد. از این پروتزها در زمانهایی که فرد نیاز به صحبت کردن و زیبایی دارد همچون محل کار یا مهمانی استفاده می شود. در خانه و موقع غذا خوردن این پروتزها از محل خود خارج می شود. این کار برای جلوگیری از کاهش فشار به لثه می باشد. فیلیپرها با فشارآوردن به لثه و استخوان فک موجب تحلیل رفتن آنها می گردند.

روش FRC

 روش بریج  frc یک روش جایپزینی دندان کامپوزیتی می باشد. این دندان به دندانهای مجاور متصل می گردد . در این روش  دندان به کار رفته ثابت می باشد و از طرف دیگر این دندان بشدت شکننده است و در صورت رعایت ننمودن ممکن است چندین بار بشکند و نیاز به ترمیم یا تعویض داشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]