شماره تماس : 02122016608

پیوند استخوان چیست؟

( کلینیک دندانپزشکی در زعفرانیه )

امروزه یکی از راههایی که برای جایگزینی دندانهای از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد ایمپلنت دندان می باشد. ایمپلنت یک درمان فوق العاده برای این منظور می باشد. بارها راجع به مزایای این درمان صحبت نمودیم. برای انجام این درمان نیاز به داشتن یک سری شرایط می باشد. یکی از این شرایط میزان استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت می باشد. در صورت نداشتن میزان استخوان کافی باید یک روش مکمل پیوند استخوان برای این درمان استفاده گردد.

پیوند استخوان چیست

پروسه ای که طی آن میزان استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت دندان تامین می گردد. به عبارت دیگر در صورت نداشتن استخوان کافی، با کمک انواع پودر استخوان، کمبود استخوان فک ترمیم و اصلاح می گردد.

چه مواقعی پیوند استخوان انجام میدهیم؟

در بالا بدین مسئله اشاره شد که اگر استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت وجود نداشته  باشد، نیاز به درمان برای جبران کمبود می باشد. علاوه بر این مسئله در یک سری موارد دیگر نیاز به این درمان وجود دارد.

  • اگر از کشیدن دندان خیلی وقت گذشته باشد.
  • انواع بیماری لثه.
  • در صورت وارد آمدن ضربه به منطقه مورد نظر برای کاشت ایمپلنت.
  • در صورت وجود نقایص تکاملی در منطقه.

چرا از دست دادن دندان باعث از دست دادن استخوان دندان میشود؟

یکی از مهمترین عوامل برای حفظ استخوان فک، وجود دندان می باشد. وقتی که فردی دندان خود را از دست می دهد، اگر سریعا برای دندان خود جایگزینی پیدا نکند، این استخوانها شروع به تحلیل می کنند. همین امر دلیل این مسئله است که بعد از کشیدن دندانتان به شما توصیه برای کاشت ایمپلنت می نماییم.

زمان مناسب برای کاشت ایمپلنت

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت برای دندان ها درست بعد از کشیدن دندانها می باشد. بعد از آن در صورتی که در آن زمان ایمپلنت کاشته نشد، حداکثر تا دو ماه بعد از کشیدن دندان می توان ایمپلنت را کاشت.  بعد از آن به احتمال زیاد نیاز به درمان های مکمل خواهید داشت.

چه کسانی نیاز به پیوند استخوان دارند؟

در صورتی که در همان روز کشیدن دندان اقدام به کاشت ایمپلنت انجام گردد در موارد خیلی کمی برای رفع نقایص استخوانی نیاز به پیوند استخوانی می باشد. اما غالبا این درمان برای افرادی استفاده می گردد که مدت زمان زیادی از کشیدن دندانهایشان می گذرد.

موارد مورد نیاز به  پیوند استخوان

انواع مواردی که نیاز به  پیوند استخوان فک  در مطب دکتر الهه صادقی می باشد عبارتند از:

حفاظت از ساکت دندان

به حفره خالی دندان پس از کشیدن آن، ساکت دندان می گویند. در برخی موارد به تشخیص ایمپلنتولوژیست، موقع کشیدن دندان، داخل ساکت دندان را با پودر استخوان پر می کنند. این کار برای رفع نواقص استخوانی انجام می گردد. با این کار دیگر تحلیل استخوان رخ نمی دهد. دو ماه بعد از آن هم کاشت ایمپلنت انجام می گیرد.

 بازسازی افقی استخوان

 همانگونه که در بالا به آن اشاره گردید استخوان فک ممکن است در زوایای مختلف تحلیل رود. یکی از مواردی که از این درمان استفاده می گردد، برای بازسازی تحلیل افقی دندان استفاده می گردد.

 بازسازی استخوان با بلوک های پیوند استخوان

 یکی دیگر از مواردی که از این درمان استفاده می گردد مواردی است که تحلیل استخوان از نظر ارتفاع زیاد می باشد. برای رفع این مشکل از بلوک های استخوانی استفاده می گردد.

 جراحی سینوس لیفت

یکی از رایج ترین روش های مکمل برای ایمپلنت در دندانهای فک بالا جراحی لیفت سینوس می باشد. طی این جراحی، سینوس ها به بالا هل داده می شوند. سپس پودر استخوان  در محل قرار می گیرد و بنا به تشخیص دندان پزشک ایمپلنت در همان زمان یا در زمان دیگری انجام می گیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]