شماره تماس : 02122016608

نکات مهم درباره استفاده از مسواک (کلینیک دندانپزشکی در زعفرانیه)

(کلینیک دندانپزشکی دکتر الهه صادقی)

 1_ استفاده از نخ دندان :

نخ دندان حداقل یک بار در روز مورد نیاز است تا پلاک بین دندان های خود را حذف کنید، جایی که مسواک شما نمی رسد. پلاک که از طریق مسواک زدن برداشته نمی شود و به رسوبات سخت تبدیل می شود، بهترین مکان برای رشد باکتری است.سخت ترین قسمت شروع کردن است پس برای رفع این سختی حداقل یک دندان را نخ بزنید هنگامی که با یک دندان شروع کنید، راحت تر بقیه را نخ می کنید.

 2_ بعد از مسواک زدن زبان را نشستن : 

زبان خود را تمیز کنید تا از بوی بد دهان و باکتری خلاص شوید، از یک اسکراب شستشوی دهان استفاده کنید یا مسواکی را تهیه کنید که زبان شویه دارد.حتی می توانید از خود مسواک برای شستشو ی زبان استفاده کنید، به خوبی زبان شویه عمل نمی کند اما نتیجه بخش است.

 3_ استفاده از مسواک سخت و سفت : 

اگر موی مسواک خیلی سفت باشد به لثه آسیب میزند از مسواک نرم استفاده کنید، هدف از مسواک زدن تمیز کردن باقی مانده غذا از دندان است نه برق انداختن آن. استفاده از مسواک سخت یا متوسط به مینای دندان آسیب می رساند و آن را حساس می کند.

 4_استفاده اشتباه از مسواک : 

نحوه درست مسواک زدن به شکل دایره ای است، به عقب و جلو حرکت نکنید، حرکت دایره ای مناسب ترین و بهترین حالت تمیز کردن است.

5_مسواک زدن در زاویه اشتباه : 

همیشه باید مسواک را در زاویه 45 درجه نگه دارید و به حالت دایره ای مسواک بزنید با این روش به راحتی لثه و دندان های بالای را نیز می توانید مسواک بزنید.

6_مسواک زدن یک منطقه : 

مسواک زدن کاری است که از روی عادت انجام می دهیم اما بعضی نقاط را مسواک نمی زنیم. الگوی مسواک زدن خود را تغییر دهید و همه نقاط را مسواک کنید، استفاده از مسواک برقی کار را برای شما راحت می کند، فقط باید آن را در جهات مختلف تکان دهید.

7_مسواک زدن بیش از دو بار در روز : 

نیازی نیست بیش از دو بار در روز مسواک بزنید، بعضی افراد فکر می کنند ایرادی ندارد 3 یا 4 بار در روز مسواک بزنند، معمولا بعد از هر وعده غذایی. مسواک بیش از 2 بار می تواند به لثه و مینای دندان آسیب برساند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]