شماره تماس : 02122016608
[lwptoc]

وقتی دندان دچار آسیب دیدگی به هر دلیل می شود باید به سراغ راهی برای رفع این آسیب شویم. زیرا دندان های آسیب دیده هم از لحاظ ظاهری نامناسب به نظر می آیند و هم وجود دندان آسیب دیده در داخل دهان مضر است. بنابراین باید با استفاده از یکی از روش های ترمیمی یا جایگزینی دندان، این مشکل را رفع کنید. یکی از روش های رفع آسیب دیدگی به لحاظ ظاهری، روکش دندان است. اما در مواردی نیاز به ایمپلنت وجود دارد. بسیاری از متقاضیان نمی دانند فرق ایمپلنت و روکش دندان چیست؟ به همین دلیل در این مقاله از مقالات سایت دکتر الهه صادقی تصمیم گرفتیم این موضوع را بطور کامل شرح دهیم. با مطالعه این مقاله، تفاوت این دو روش را درک خواهید کرد.

تفاوت ایمپلنت و روکش دندان

بررسی ایمپلنت و روکش دندان

برای پاسخ به سوال فرق ایمپلنت و روکش دندان چیست، بهتر است ابتدا هریک از این دو روش را بطور کامل بشناسید. هر دو روش ایمپلنت و روکش بعنوان جایگزینی برای دندان های از دست رفته استفاده می شوند.

روکش دندان، پوسته های با طراحی مخصوص هستند که قسمت حجلوی دندان را پوشش می دهند. پوسته ها نازک بوده و رنگی متناسب با بقیه دندان ها دارند. برای رفع عیوبی مانند تراشه های  دندان، لکه های دندان یا دندان های کج می توان از روکش دندان  استفاده کرد. برای چسباندن این روکش به دندان، باید قسمت کوچکی از مینای دندان برداشته شود.

فرق ایمپلنت و روکش دندان

بیشتر روکش ها از پرسلن یا رزین کامپوزیت ساخته می شوند. برای روکش کردن دندان، قسمت کوچکی از دندانی که باید روکش شود توسط دندانپزشک برداشته می شود. سپس از دندان معیوب، یک قالب ساخته می شود. قالب برای طراحی روکش به آزمایشگاه ارسال می شود.

پیش از بررسی فرق ایمپلنت و روکش دندان، بهتر است با ایمپنت نیز آشنا شوید. ایمپلنت همان کاشت دندان است که در داخل استخوان فک در محل ریشه دندان از دست رفته قرار می گیرد. پس  از قرارگیری ایمپلنت که از جنس تیتانیوم است، این فلز با استخوان فک جوش می خورد. این جوش خوردن استخوان سبب می شود ایمپلنت یک قسمت دائمی از فک ما تبدیل شود. پس از نصب ایمپلنت و جوش خوردن آن با فک، دندانپزشک می تواند دندان جایگزین بر روی آن نصب کرد. ایمپلنت دندان مانند دندان مصنوعی یا پل نیست. ایمپلنت دندان یک پایه محکم برای دندان مصنوعی ایجاد می کند.

ایمپلنت یا روکش دندان؟

فرق ایمپلنت و روکش دندان

استفاده از امیپلنت یا روکش بستگی به وضعیت دندان و مشکلات دندانی شما دارد. روکش ونیز صرفا برای پوشاندن دندان های معیوب طراحی و استفاده می شود. روکش ها جنبه زیبایی دارند. یعنی اگر دندان سالم دارید و صرفا مشکلاتی مثل لکه و آسیب های کوچک یا فاصله بین دندان هایتان وجود دارد، روکش یا ونیر گزینه مناسبی است. اما نمی توان از آنها برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده کرد. این مهمترین فرق ایمپلنت و روکش دندان است.

اگر دندان یا دندان هایی را از دست بدهید، استخوان فک شما ایمپلنت دقیقا جایگزین دندان های از دست رفته استفاده می شود و روش ایمنی برای کاشت دندان است. با قرارگیری ایمپلنت در داخل استخوان فک، این استخوان به مرور زمان تحلیل نمی رود. همانطور که می دانید، با تحلیل استخوان، سلامت دهان و کل بدن به خطر می افتد. 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]