تخفیف ویژه 10 درصدی بازدیدکنندگان وب سایت برای تمام خدمات کلینیک کد تخفیف : drsadeghioff10 (جهت بهره مندی از تخفیف به کلینیک مراجعه و یا تماس بگیرید )

عوارض احتمالی درمان ایمپلنت دندان

افراد مختلفی در دنیا وجود دارند که حداقل یکی از دندانهایشان را بنا به دلایل مختلفی ازدست داده اند.  از جمله این دلایل می توان به صانحه، پوسیدگی و عدم رسیدگی به آن، ضربه خوردن، بیماری لثه و یا دلایل دیگر اشاره نمود. راههای درمانی مختلفی برای جایگزینی این دندانها وجود دارد. یکی از این راهها ایمپلنت دندانی می باشد. این درمان نسبت به سایر درمانهای موجود در علم دندانپزشکی دارای کمترین عوارض پس از درمان می باشد. ولی با این وجود بدون عارضه هم نمی باشد. بنابراین در این مطلب به بررسی این عوارض از دیدگاه دکتر الهه صادقی ایمپلنتولوژیست در زعفرانیه تهران می پردازیم.

ایمپلنت دندان

در ابتدا بهتربدانیم که متد درمانی ایمپلنت چیست؟ امروزه درمان ایمپلنت دندان به دلایل متعددی جزء محبوبترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته می باشد. ازجمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

• حفظ استخوان فک
  • درصد موفقیت بالای درمان
  • طول عمر بالا
  • استحکام بالا

ایمپلنت دندان یک پایه پیچ مانند از جنس فلز سازگار با بدن تیتانیوم می باشد. این پایه پیچ مانند درون استخوان فک قرار می گیرد. کاشت ایمپلنت مراحل مختلفی دارد. بعد از انجام این مراحل، حدود سه تا شش ماه بعد از کاشت ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. سپس بر روی آن تاج ایمپلنت قرار می گیرد. در صورتی که فرد به فلز حساسیت داشته باشد بجای آن اکسید زیرکونیوم استفاده می شود.

عوارض ایمپلنت دندان چیست

درمان ایمپلنت دارای یک سری نقاط ضعف می باشد. این نقاط ضعف اگر توسط یک متخصص مجرب انجام نپذیرد، ایجاد مشکلات فراوانی برای فرد میکند. حتی ممکن است منجر به شکست درمان نیز گردد. یک سری عوارض برای این درمان بیان می گردد که آشنایی با آنها خالی از لطف نیست.

درد پس از جراحی

یکی از عوارض موقتی این درمان می باشد. برای کاشت ایمپلنت باید درون بافت لثه و استخوان فک برش زده شودو یکسری موارد درمانی مختلف انجام پذیرد. این موارد درمانی موجب تغییر در بافت دهان می گردد. بنابراین این مسئله موجب ایجاد درد در منطقه تحت درمان می گردد. این مسئله یک امر کاملا طبیعی می باشد. بصورتی که با مصرف مسکن هایی مانند ژلوفن این عارضه کنترل می گردد.

بی حسی گوشه لب

این نوع بی حسی، یک بعارضه کوتاه مدت می باشد که بعد از چندساعت پس از جراحی از بین می رود. ممکن است این بی حسی برای برخی افراد آزار دهنده باشد. معمولا در افرادی که استخوان فک پایینی آنها خیلی کم باشد، این اتفاق رخ می دهد.

لقی دندان های کناری

پروسه کاشت ایمپلنت به نوع خود می تواند یک پروسه پیچیده باشد. در این پروسه به علت تغییر در ساختار استخوان فک و لثه ممکن است دندانهای کناری ایمپلنت کاشته شده لق گردند. البته این مسئله یکی از عوارض نرمال بعد از کاشت ایمپلنت می باشد که به ندرت رخ می دهد. این عارضه به مرور زمان با جوش خوردن استخوان و ایمپلنت حل می گردد.

تورم پس از کاشت ایمپلنت

این مورد هم از عوارض موقتی درمان کاشت ایمپلنت می باشد. معمولا در مواردی که فرد نیاز به پیوند استخوان داشته باشد این تورم مشاهده می گردد. معمولا تا چند روزاین تورم وجود خواهد داشت. اگر بیش از یک هفته طول کشید به پزشک خود مراجعه نمایید.

عفونت دندان کناری

بعد از کاشت ایمپلنت، امکان ایجاد عوارضی مانند عفونت،خونریزی و یا تورم عصبی در دندانهای کناری وجود دارد. البته این عارضه ها براحتی و زیر نظر متخصص درمان می گردد. البته اگر سریعا برای درمان آنها اقدام ننمایید، این عوارض ممکن است در روند درمان کاشت ایمپلنت اختلال ایجاد نمایند.

عوامل پس زدن و عفونت ایمپلنت

احتمالا تا بحال شنیده اید که شخصی ایمپلنت دندان کاشته است  و بدن او آنرا پس زده است. این مشکل بنا به دلایل متعددی ممکن است رخ دهد. برخی از رایج ترین و مهمترین این دلایل عبارتند از:

• بروز اشتباه در حین کاشت ایمپلنت توسط دندانپزشک
  • ابتلا به بیماریهای خاص مانند دیابت، پوکی استخوان