شماره تماس : 02122016608

شرایط لازم برای درمان ایمپلنت

( کلینیک دندانپزشکی دکتر صادقی )

اگر شما تعدادی دندان از دست داده اید و می خواهید آنها را جایگزین کنید، چند راه دارید: پروتز ثابت (بریج)، پروتز متحرک (پلاک یا دست دندان) و ایمپلنت که هر کدام بسته به مورد شما می تواند مناسب باشد. البته باید بدانید که هر کسی، کاندید مناسبی برای دریافت ایمپلنت نیست. یک کاندیدای مناسب باید دارای شرایط زیر باشد.

بهترین جایگزین برای دندان

مناسب‌ترین گزینه برای جایگزین ­کردن دندان عقبی استفاده از روش درمانی ایمپلنت دندان می باشد. در این روش ریشه دندان مصنوعی یا همان پیچ های تیتانیومی  را با جراحی دردن استخوان فک ولثه در محل افتادن دندان می‌کارند. تاج دندان‌های جایگزین بر روی ایمپلنت قرار می­گیرند و بیمار لبخند زیباو توانایی عمل جویدن غذا را دوباره بدست می‌آورد. دندان‌های ایمپلنت ­شده ثابت و جدانشدنی هستند و به نگهداری کمتری نیاز دارند؛ اگر مراقبتهای پس از ایمپلنت به­ درستی انجام شود یک عمر برای بیمار ماندگاری دارند.

شرایط لازم برای درمان ایمپلنت

سلامت کلی بدن، لثه های سالم و مقدار کافی استخوان برای جوش خوردن ایمپلنت. بعضی مردم چنان استخوان فک شان را از دست داده اند که تنها راه موجود برای درمان آنها ایمپلنت است ولی پیش از آن باید استخوان به روشهای خاصی تا اندازه مطلوب بازسازی شود و همکاری بسیار مناسب در جهت مراقبت از ایمپلنت ها و لثه های اطراف آنها شامل مسواک زدن روزانه و کشیدن نخ دندان، لازم است. همین طور ویزیت های منظم از سوی دندانپزشک هم مهم است.

کاندیدهای غیر مناسب

  • به طور کلی افرادی که مناسب دریافت ایمپلنت نیستند شامل:
  • افراد بسیار جوانی که فک آنها به حد کافی رشد نکرده است.
  • بانوان باردار.
  • افراد سیگاری (کشیدن سیگار با ترمیم طبیعی بافت های بدن تداخل می کند و احتمال موفق بودن ایمپلنت ها را کاهش می دهد)
  • افراد الکلی یا معتاد.
  • افرادی که پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن داشته اند.
  • افرادی که بیماری های مزمن مثل فشار خون بالا، دیابت و هموفیلی و بیماری های بافت همبند داشته اند.
  • افرادی که داروهای خاصی مثل استروئید و کورتن استفاده می کنند.
  • افرادی که دندان قروچه دارند، احتمال شکست ایمپلنت زیاد است.

معاینات پیش از درمان

نگران نباشید، دندانپزشک با کمک شما می تواند تشخیص دهد شما کاندید مناسبی هستید یا خیر. بررسی شامل معاینه دهان و دندان و بررسی تاریخچه پزشکی و دندانپزشکی است. از فک شما عکس های رادیوگرافی تهیه می شود و در صورت نیاز CT اسکن هم گرفته می شود تا اطلاعاتی راجع به تراکم استخوان و حتی شکل آن بدست آید و پس از مشورت با شما در مورد راهها و هزینه ها و مشکلات و مراحل کار، درمان صورت می گیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]