تخفیف ویژه 10 درصدی بازدیدکنندگان وب سایت برای تمام خدمات کلینیک کد تخفیف : drsadeghioff10 (جهت بهره مندی از تخفیف به کلینیک مراجعه و یا تماس بگیرید )

در صورت عدم رسیدگی به بیماریهای دهان ودندان، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ومسائل دیگراحتمال این وجود دارد که دندانهایتان را ازدست بدهید. برای جایگزینی این دندانها راههای مختلفی وجود دارد. یکی از این راهها می تواند ایمپلنت دندان باشد. این درمان هم مانند سایر درمانهای دهان ودندان ممکن است درد داشته باشد. در این مطلب به بررسی دلایل درد بعد از کاشت ایمپلنت در زعفرانیه می پردازیم.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت یک پایه فلزی پیچ مانند از جنس تیتانیوم است. این پایه در میان استخوان های فک قرار گرفته و به عنوان ریشه دندان سبب استحکام دندان جدید می شود. تیتانیوم سازگاری کاملی با استخوان فک و سلول های استخوانی و دهانی دارد. و هیچ گونه اختلالی در استخوان فک ایجاد نمی کند. بر روی این قطعه کاشته شده در استخوان فک، تاج و روکش دندان از جنس سرامیک قرار می گیرد و شکلی شبیه دندان دارد. حال که دانستید ایمپلنت دندان در زعفرانیه چیست، در ادامه با علل احتمال درد بعد از کاشت ایمپلنت آشنا می شویم

علت تصور درد ایمپلنت

دیدن فیلمهای درمان ایمپلنت یکی از مهمترین دلایل برای عدم انجام این درمان توسط افراد می باشد. پروسه کاشت ایمپلنت در صورتی که یک فرد عادی هستید ممکن است برای شما رعب آور و ترسناک باشد. بهمین دلیل بهتر است در صورتی که نیاز به درمان ایمپلنت دارید به هیچ وجه این فیلمها رانبینید.  بهتر است این را بدانید که بخاطر بی حسی در حین درمان کاشت، شما هیچ گونه دردی را احساس نخواهید نمود.

علاوه بر این تعداد ایمپلنتهای کاشته شده در دهان شما تاثیر مستقیمی در میزان درد بعد از کاشت ایمپلنت دارد.بعنوان مثال اگر 3 ایمپلنت کاشته باشید مسلما با کسی که یک ایمپلنت کاشته است میزان درد  متفاوتی را تجربه خواهید نمود.

انجام درمانهای جانبی ایمپلنت همچون سینوس لیفت و پیوند استخوان هم در این مسئله دخالت فراوانی دارند.

درد ایمپلنت در روزهای پس از جراحی

بعد از جراحی ایمپلنت وقتی بی حسی دندان از بین برود، مسلما دردی را احساس خواهید کرد. معمولا این درد با استفاده از مسکن های مختلف کنترل می گردد. و بعد از 3روز تا یک هفته تمام می شود. اگر دیدید که در این مدت با استفاده از مسکن ها درد شما کاهش پیدا نکرد و دردی بیش از حد تحمل شما بود حتما به دندانپزشکتان مراجعه نمایید. معمولا دندانپزشک بعد از کاشت ایمپلنت علاوه بر مسکن، داروهای آنتی بیوتیک هم به شما می دهد. این کار برای جلوگیری از عفونت ناحیه کاشت ایمپلنت می باشد.

درد ایمپلنت 3 تا 4 ماه پس از گذاشتن ایمپلنت

ممکن است 3 تا 4 ماه بعد از کاشت ایمپلنت دردی را احساس نمایید. این مسئله ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد.

• آلرژی
  • عفونت ایمپلنت.
  • بیماری های خود ایمنی.
  • بهداشت ضعیف دهان و دندان.
  • آسیب به عصب حین عمل گذاشتن ایمپلنت.
  • در ایمپلنت های فوری هم بعضا این اتفاق می افتد.
  • خونرسانی ناکافی به محل ایمپلنت به علل مختلفی همچون سیگار کشیدن.

علل درد ایمپلنت دندان بعد از یکسال

در برخی افراد به ندرت پیش می آید، ولی ممکن است یکسال بعد از کاشت ایمپلنت هم دردی را در ناحیه کاشت تجربه نمایید. این دردها ممکن است به یکی از علل زیر باشد.

• مهمترین علت، کشیدن سیگاربه صورت زیاد و پشت سر هم
  • استخوان ناکافی دور ناحیه ایمپلنت
  • بهداشت ضعیف دهان و دندان
  • لثه چسبنده ناکافی
  • دندان قروچه

این را بدانید که در صورت دردکشیدن بیش از یک مدت زمان معین مثلا 3 روز تا  10 روز، حتما مشکلی وجود دارد. حتما برای رفع درد به پزشک خود مراجعه نمایید.

دستورات بعد از جراحی ایمپلنت

معمولا دندانپزشک بعد از هر درمانی، بخصوص کاشت ایمپلنت یک سری مواردی را به شما توصیه می کند. رعایت این توصیه ها را جدی بگیرید و حتما رعایت نمایید. رعایت این توصیه ها به شما برای کنترل عوارض بعد از درمان کمک فراوانی  میکند.

• دستورات دارویی

در بالا هم به این مسئله اشاره نمودیم. معمولا  داروهای مسکن همچون ایبوپروفن، داروهای آنتی بیوتیک و همچنین دهانشویه  های کلر هگزدین برای کنترل عفونت های احتمالی بعد از کاشت ایمپلنت توسط دندانپزشک تجویز می گردد.

• استفاده از یخ

بعد از درمانهای جانبی کاشت ایمپلنت استفاده از کمپرسهای آب یخ برای جلوگیری از بروز التهاب و تورم در ناحیه درمان یک توصیه عمومی می باشد.

• قرقره آّب نمک

برای جلوگیری از عفونت و همچنین کاهش درد ناشی از درمان بهتر است دهانتان را با آب نمک ولرم بشویید.

• رعایت بهداشت دهان ودندان

بعد از درمان مرتبا محیط دهانتان را تمیز نگه دارید.

• استراحت کافی

با داشتن استراحت کافی بعد از درمان، بدن شما انرژی کافی برای بهبود محل کاشت مصرف می نماید.