شماره تماس : 02122016608

درمان ایمپلنت با لیزر

(کلینیک دکتر الهه صادقی)

همگی ما می دانیم که یکی از برترین متد برای جایگزینی دندانهای ازدست رفته در حال حاضر ایمپلنت دندان می باشد. هر روزه با توجه به پیشرفت علم متد و راههای مختلفی برای راحت تر و کارآمد ترنمودن درمانهای مختلف ایجاد و ابداع می گردد. یکی از این متد فوق العاده درمان ایمپلنت با لیزر می باشد. در این مطلب به بررسی درمان ایمپلنت با لیزر از دیدگاه متخصصین کلینیک دکتر الهه صادقی در زعفرانیه می پردازیم.

جراحی ایمپلنت

ایمپلنت دندان شامل چندین روش مختلف می باشد. این درمان دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله مزایای این درمان تضمین سلامت استخوان فک، ماندگاری و طول درمان بالاو پشتیبانی از دندانهای جدید می باشد. استفاده از این درمان به سبک سنتی معمولا طول دوره درمان طولانی ای را سپری می کند. بهمین دلیل برای رفع این مشکل نیاز به استفاده از یک جایگزین مناسب می باشد. بهمین دلیل امروزه در بسیاری از دندانپزشکی ها از تکنولوژی لیزر بعنوان جایگزین ابزارهای قدیمی استفاده می گردد.

مزایای لیزر در درمان ایمپلنت

استفاده از تکنولوژی لیزر دارای مزیتهای فوق العاده ای می باشد. که بواسطه همین موارد هر روز نسبت به روز قبل طرفداران بیشتری پیدا مینماید. برخی از مهمترین این مزیتها عبارتند از:

آنتی باکتری

مهمترین مزیت این درمان می توان به خواص ضد باکتریایی آن اشازه نمود. به طوری که پس از برداشتن بافتهای لازم برای درمان ایمپلنت، انرژی لیزر باعث می گردد که باکتری های آسیب رسان موجود در منطقه زخم از بین رود.

محرک التیام

از دیگر مزیتهای این درمان می توان به تحریک بافتهای سخت و نرم درگیر در جراحی ایمپلنت برای سرعت بخشیدن به التیام بافتها اشاره نمود.

آسیب کمتر

پروسه درمان ایمپلنت با لیزر به گونه ای است که کمترین آسیب به بدن در انجام ایمپلنت رخ می دهد. به گونه ای که استفاده از لیزر باعث می گردد که کمترین آسیب به بافتهای نرم و سخت در حین جراحی انجام پذیرد. و در نتیجه این آسیب ها را به حداقل می رساند.

طول دوره درمان کمتر

تکنولوژی لیزر با عملکرد فوق العاده و همچنین کمترین تهاجم، نسبت به سایر درمانها، درمانی به مراتب سریعتر از درمانهای قدیمی ارائه می دهد.

چرا ایمپلنت دندان با لیزر را انتخاب کنیم؟

به طور کلی می دانیم که بهترین گزینه برای جایگزینی دندانهای از دست رفته روش درمان ایمپلنت دندانی می باشد. برای استفاده از تکنولوژی لیزر در علم ایمپلنتولوژی حتما با دندانپزشکان متخصص در لیزر مشورت نمایید. به طور کلی همانگونه که در بالا اشاره نمودیم درمان ایمپلنت با لیزر در مقایسه با درمان ایمپلنت به سبک قدیم و سنتی مزایای عالی زیادی دارد.

 در درمان ایمپلنت با لیزر، دندانپزشک می تواند عمل های جراحی پیچیده را با خونریزی بسیار کمتر، بهبود سریع تر ناحیه جراحی شده، تسریع در درمان و کاهش احتمال بروز عفونت در محل درمان انجام دهد. با توجه به مطالبی که گفته شد می توان به این نتیجه رسید که استفاده از تکنولوژی های نوین همچون لیزر در درمانهای مختلف منافع و مزایای زیادی برای دو طرف بیمار و پزشک دارد.

استفاده از تکنولوژی لیزر در ایمپلنتولوژی

کاشت ایمپلنت دندان از رشته های دندانپزشکی است که طرفداران زیادی دارد. استفاده از تکنولوژیهای مختلف همچون لیزر به این درمان کمک شایانی می نماید که بهتر، سریعتر و کم خطرتر انجام پذیرد. به طور ایده آل بافت اطراف ایمپلنت را باید پیش از شروع درمان ایمپلنت آماده نمود. استفاده از تکنولوژی لیزر با استفاده از طول موج های مختلف هم در آماده سازی بافتها کمک شایانی مینماید. هم به دندانپزشک و ایمپلنتولوژیست کمک می نماید که بتواند عمق و پهنای لازم را در بافتهای نرم لثه با دقت بسیار بالایی با کمترین میزان جراحت ایجاد نماید. همین امر باعث می گردد که سرعت التیام زخمها هم سریعتر انجام پذیرد.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]