تخفیف ویژه 10 درصدی بازدیدکنندگان وب سایت برای تمام خدمات کلینیک کد تخفیف : drsadeghioff10 (جهت بهره مندی از تخفیف به کلینیک مراجعه و یا تماس بگیرید )

ترس از دندانپزشکی (فوبیای دندانپزشکی) چیست

(کلینیک دندانپزشکی دکتر الهه صادقی در شمال تهران)

در بیشتر مواقع افراد به دلیل ترسی که از دندانپزشکی دارند در صورت مشکلات دهان و دندانشان هم به دندانپزشکی مراجعه نمی کنند اما علت این  ترس چیست ؟ باید گفت که علت ترس از دندانپزشکی در بین افراد مختلف متفاوت است اما اگر بخواهیم یک دلیل کلی برای ترس از دندانپزشکی داشته باشیم می توان گفت که این ترس به علت ترس از دکتر، ترس از تزریق ،ترس از درد، ترس از بی حسی و یا صدا و بوی محیط دندانپزشکی است که نشات می گیرد

1_ ترس از محیط و سرو صدای وسایل دندانپزشکی :

2_ ترس از دندانپزشک :

3_ ترس از بی حسی :

بسیار دیده شده است که برخی از افراد بعد از تزریق بی حسی دچار تپش قلب می شوند که البته این مشکل می تواند در اثر ماده موجود در ماده بی حسی باشد و یا فقط به دلیل ترس بیمار باشد، در صورتی که بعد از تزریق بی حسی چنین حالی پیدا کردید حتما با دندانپزشک خود در زعفرانیه مطرح کنید تا در حد امکان از دارو های بی حسی کمتر تحریک کننده استفاده نماید

4_  ترس از درد دندان :

در حین انجام درمان های دندانپزشکی در زعفرانیه با تزریق مواد بی حسی شما دردی را احساس نمی کنید و در اکثرا مواقع درمان های دندانپزشکی بدون درد می باشند. اما شرایط مختلفی باعث می شود که حس درد شدت و یا کاهش یابد و در بیشتر مواقع درد بیمار را اذیت نمی کند و تنها احساس مواجه شدن با درد است که به صورت ذهنی بیمار را درگیر خود می کند