شماره تماس : 02122016608

ایمپلنت دندان آسیاب

(کلینیک دکتر الهه صادقی)

در زمانهای قدیم وقتی شخصی دندان خود را ازدست می داد، جای خالی آن را با استفاده از درمانی همچون دندان مصنوعی پر می کردند. در حال حاضر با پیشرفت روز افزون علم و ورود انواع تکنولوژی راههای مختلفی برای این جایگزینی ابداع گردیده است. یکی از درمانهایی که برای این مسئله بکار می رود، ایمپلنت دندان می باشد. در این مطلب قصد داریم راجع به درمان ایمپلنت دندان های آسیاب در کلینیک دندانپزشکی دکتر الهه صادقی می پردازیم.

ایمپلنت

احتمالا اسم این درمان را تا کنون شنیده اید. ایمپلنت یک دندان مصنوعی دائمی می باشد. این درمان جایگزینی مناسب و کارآمد بجای دندانهای مصنوعی می باشد. عملکرد این درمان دقیقا مانند دندانهای طبیعی انسان می باشد. این درمان از یک پایه پیچ مانند و تاج دندان تشکیل می گردد. این درمان یکی از مستحکم ترین گزینه های درمانی می باشد.

ایمپلنت دندان آسیاب یکی از متدهای درمانی موفق و کارآمد برای جایگزینی دندانهای آسیاب می باشد. درمان ایمپلنت دندان به ایمپلنتولوژیست اجازه می دهد که بدون از بین بردن دندان های سالم کناری، دندان از دست رفته را اصلاح نمایند. این روش درمانی مانند همه روش های درمانی موثر، هر روزه پیشرفت می نماید. نتیجه این پیشرفت مناسب بودن درمان برای همه  افراد، راحت تر بودن پروسه درمان و سریعتر انجام شدن درمان می باشد. این حرف بدین معنی است که کل پروسه درمان ایمپنت دندان با متدهای نوین بسیاری از پیچیدگی های درمان ایمپلنت دندان های آسیاب به روش سنتی را ندارد.  

انواع ایمپلنت و تاج و پایه

انواع مختلفی از ایمپلنت، تاج و پایه با توجه به شرایط مختلف برای جایگزینی دندانها مورد استفاده قرار می گردند. اصلی ترین این شرایط محل مورد نیاز برای کاشت دندان می باشد. این حرف بدین معنی است که برای جایگزینی  دندانهای جلو زیبایی مهمترین فاکتور می باشد. بر عکس دندانهای جلو، برای دندانهای عقب و آسیاب دوام و ماندگاری ایمپلنت مهمترین ویژگی می باشد. در این دندانها زیبایی دارای اهمیت خاصی نمی باشد. از دیگر ویژگیهای مهم در این زمینه طول پایه ایمپلنت و شرایط بدنی بیمارمی باشد. این شرایط در پروسه درمان موثر می باشد. در ادامه به بررسی انواع ایمپلنت و تاج و پایه مورد استفاده در کلینیک دکتر الهه صادقی می پردازیم.

تاج تمام سرامیکی

این نوع تاج دندان بیشتر برای دندانهای جلو به کار می رود. این نوع تاج دارای زیبایی و استحکام مناسب برای قرار گرفتن در دندانهای جلویی می باشد.

پایه تیتانیوم

این پایه از جنس آلیاژفلزتیتانیوم می باشد. یکی از محکم ترین و موفق ترین نوع پایه های ایمپلنت می باشد. این پایه ها بیشترین مورد استفاده در بین پایه ها را دارد، بطوریکه چیزی حدود 96 درصد آمار موفقیت جوش خوردن این پایه ها می باشد. علاوه بر استحکام، سازگاری فوق العاده با بدن هم از ویژگیهای بزرگ این پایه می باشد.

تاج/پایه زیرکونیا

این نوع تاج و پایه بخاطر مقاومت و دوام بالایشان برای دندانهای آسیاب مناسب می باشد . این نوع پایه که از جنس اکسید زیرکونیم ساخته می شود، برای افرادی که به فلز حساسیت نشان می دهند، مناسب می باشد.

تاج / پایه پرسلن

از دیگر پایه هایی که برای ایمپلنت دندانهای آسیاب مناسب می باشد، این مدل ایمپلنت می باشد. این مدل دارای مقاومت بالایی می باشد. بهمین دلیل جایگزین خوبی است برای دندانهای آسیاب.

عوامل تاثیر گذار بر ایمپلنت

عوامل زیادی بر طول مدت پروسه درمانی کاشت ایمپلنت دندان  های آسیاب تأثیر می گذارد:

  • تراکم استخوان.
  • عرض و ارتفاع استخوان.
  • پایداری اولیه ایمپلنت ها.
  • سلامت بدن (دیابت می تواند خطر شکست ایمپلنت را در دوران نقاهت افزایش دهد).
  • وجود عفونت یا ضایعات در محل جراحی.
  • نیاز به روشهای پیشرفته ایمپلنت.
  • پیوند استخوان.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]