بهترین متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک روش درمانی دائمی برای پر کردن جای خالی دندان است. برای انجام این روش یک پایه تیتانیوم در دندان‌های شما قرار می‌گیرد که یک روش زیست سازگار است. از آنجایی که تیتانیوم به خوبی با بدن انسان سازگاری دارد، برای ایمپلنت های ارتوپدی از جمله تعویض مفصل ران و زانو نیز استفاده می شود.

بنابراین اولین قدم برای انجام این روش و یافتن نتیجه دلخواه، انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان است. در ادامه ضمن تشریح این روش دندانپزشکی به معرفی بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران خواهیم پرداخت.

بهترین متخصص ایمپلنت

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت چیست؟ به طور خلاصه می‌توان گفت ایمپلنت دندان شامل قرار دادن پیچی از جنس تیتانیوم در داخل استخوان فک است که کاربردی مانند ریشه دندان دارد. نحوه انجام آن به این شکل است که متخصص این پیچ را با جراحی به استخوان فک پیوند زده و بعد از آن روکشی به‌ عنوان تاج روی ایمپلنت قرار می‌گیرد.

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان براساس شکل، نوع اتصال و قیمت متفاوت است و به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شود. اما به طور خلاصه بر اساس روش اتصال می‌توان دسته بندی ذیل را برای ایمپلنت دندان در نظر گرفت:

ایمپلنت فوری یا یک مرحله‌ای

در تکنیک کاشت فوری، در جلسه اول دندان شکسته یا آسیب دیده کشیده می شود و پایه آن در داخل استخوان قرار می گیرد و پس از آن روکش موقت به آن متصل می شود.

در ایمپلنت یک مرحله‌ای تمامی مراحل در یک جلسه انجام می‌شود. در واقع گذاشتن روکش دندان و پایه درون استخوان با هم در یک جلسه انجام می‌گردد. تفاوت این ر

در ایمپلنت معمولی پس از کاشت، روی ایمپلنت با لثه پوشانده شده و بخیه زده می شود. این کار برای محافظت از پایه در برابر ضربات احتمالی ناشی از جویدن غذا انجام می گیرد. پس از طی شدن بازه زمانی لازم برای جوش خوردن پایه به استخوان، لثه با عمل جراحی باز شده تا ایمپلنت نمایان شود و دندانپزشک بتواند اباتمنت را روی آن نصب کند.

ایمپلنت دو مرحله‌ای

در این تکنیک به اقدامات جراحی نیاز است. یک بار برای ناحیه ایمپلنت و بار دوم برای باز کردن لثه در محل و اتصال به اباتمنت و روکش. با این حال، روش جراحی دوم بسیار ساده است و دوره نقاهت کوتاهی دارد. مزیت آن این است که ایمپلنت در زیر لثه پوشانده شده و خطر عفونت یا فشار کمتر است.

در چه شرایطی باید ایمپلنت دندان بکاریم؟

همانطور که اشاره شده کاشت دندان و یا ایمپلنت برای جایگزینی از یک تا چند دندان از دست رفته استفاده می‌شود. البته روش‌های دیگری نیز مانند پروتز مصنوعی غیر ثابت و بریج دندان نیز وجود دارد که هر یک ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.

دندان مصنوعی از نظر قیمت، ارزان‌ترین روش می باشد و اکثر افراد می‌توانند آن را تهیه کنند اما از نظر زیبایی و عملکردی ضعیف‌ترین نتیجه را در بین این سه روش کاشت دندان دارد. تاثیر بر روی حس چشایی از دیگر معایب دندان مصنوعی است.

دومین روش متدوال برای پر کردن جای خالی دندان، بریج دندان است اما این روش نیز ممکن است بر سلامت دندان‌های مجاور تاثیرگذار باشد. بنابراین افراد با توجه به شرایط خود و مشورت با متخصص دندانپزشکی روش مناسب جایگزینی دندان را انتخاب می کنند. با این حال انتخاب این روش به چند عامل بستگی دارد:

  • محل دندان یا دندان‌های از دست رفته
  •  تراکم  و حجم استخوان فک در محل کاشت دندان
  • سلامت عمومی بیمار
  • بودجه مالی بیمار
  • ترجیحات و دلایل شخصی بیمار

کاشت ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • افراد سیگاری
  • افراد با ایمنی پایین
  •  افرادی که از پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن استفاده کرده اند.
  • افرادی که دیابت کنترل نشده دارند.

کاشت ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟ 

متخصص ایمپلنت در تهران

بسیاری از انسان ها در طول سال ها به دلایل زیادی از جمله بالا رفتن سن، کشیدن دندان و … دندان خود را از دست می دهند و به دنبال یک روش جایگزین برای جای خالی دندان‌های خود هستند.  تا چند سال قبل، استفاده از دندان مصنوعی مرسوم بود. اما مشکلات ناشی از این روش باعث شد که روش جدیدی به نام ایمپلنت دندان به وجود بیاید.

خوشبختانه امروزه با گسترش ایمپلنت های دندانی، افراد دیگر نگران جای خالی دندان های خود نیستند. قرار دادن ایمپلنت در داخل دهان دیگر هیچ مشکلی برای فرد ندارد و به راحتی قابل درمان است.

کلینیک دکتر صادقی به عنوان یکی از بهترین مراکز ایمپلنت در تهران توانسته با داشتن بیشترین میزان رضایت مراجعین، به یکی از محبوب‌ترین مراکز در تهران و شمال تهران تبدیل شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن نوبت با این مرکز تماس بگیرید.

بهترین دکتر ایمپلنت در شمال تهران کیست؟

در شهر بزرگ تهران، به خصوص شمال تهران، متخصصان بسیاری در حوزه زیبایی دندان مانند ایمپلنت و لمینت و کامپوزیت دندان وجود دارند. اما پیدا کردن یک متخصص که علاوه بر تجربه و مهارت از دانش بالایی نیز برخوردار باشد، ممکن است برای بسیاری با چالش‌هایی همراه باشد.

یک دکتر خوب ایمپلنت همواره سعی می‌کند تا دانش خود را به روز نگه داشته و از به روزترین تجهیزات استفاده نماید. همچنین متخصص خوب در این حوزه با صبر و حوصله به تمامی دغدغه‌های مراجعه کننده خود در این حوزه پاسخ می دهد.

دکتر الهه صادقی به عنوان یک دکتر ایمپلنت در زعفرانیه، شمال تهران، با استفاده از بهترین مواد و تجهیزات تمامی خدمات در این حوزه مانند ایمپلنت دیجیتال را ارائه نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره تلفن 021-22016608 تماس حاصل نمایید.

قیمت ایمپلنت در تهران به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ایمپلنت در تهران به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه ایمپلنت های دندانی می تواند بسیار متغیر باشد. عناصر مختلفی از جمله منطقه جغرافیایی کلینیک دندانپزشکی، تعداد و منطقه ترجیحی برای کاشت در قیمت این روند درمانی تاثیر دارند. در ادامه به تعدادی از فاکتورهای موثر بر قیمت ایمپلنت دندان اشاره می کنیم؛

  • اقدامات قبل از کاشت دندان

ممکن است فکر کنید این روش یک روش آسان است و ممکن است با یک جلسه مشاوره یا بدون هیچ آمادگی سریع انجام شود. در واقع ایمپلنت یک روش درمانی مختصر است که پیچیدگی های خاص خود را به همراه دارد به گونه ای که هر پزشکی قادر به انجام آن نیست. در بیشتر مواقع با تکیه بر وضعیت سلامت شخص و ویژگی های استخوان فک او، نیاز به انجام عمل های قبل از کاشت دندان یا در  طول آن وجود دارد. کشیدن دندان، بالا بردن سینوس، پیوند استخوان و جرم گیری دندان از این قبیل این اقدامات هستند که در ادامه بیشتر به آن ها می پردازیم.

  • کشیدن دندان

اگر دندان ‌های شما پوسیده است و می ‌خواهید ان ها را بکشید و در یک جلسه کشیدن و کاشت دندان را انجام دهید، به طور کلی هزینه‌ های شما کاهش می ‌یابد و علاوه بر این روند درمان سریع تر پیش می رود. در چنین مواقعی جدای از قیمت و هزینه ایمپلنت دندان، باید هزینه کشیدن دندان را نیز بپردازید. اما در حالی که چند ماه یا چند هفته به دلیل کشیدن دندان پیشی گرفته است، دیگر نمی خواهید برای کشیدن دندان هزینه کنید. اما می توانید به دلیل کاهش تراکم استخوان، عمل پیوند استخوان یا حمل سینوس را بخواهید.

  • پیوند استخوان

معمولاً افرادی که برای کاشت دندان به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند، چند ماه یا چند سال از کشیدن دندان هایشان گذشته است. هنگامی که مینای دندان کشیده می شود و مجاورت آن با جایگزینی پر نمی شود، استخوان فک در مجاورت دندان های کشیده شده گام به گام ضعیف شده و نازک می شود. بعد از چند ماه تا چند سال، تراکم استخوان در آن ناحیه می تواند بسیار پایین باشد و کاشت بدون پیوند استخوان امکان پذیر نیست. در افرادی که این شرایط را تجربه می کنند، استخوان باید قبل از کاشت دندان با پودر استخوان یا پیوند استخوان تقویت شود. معمولاً چند ماه طول می کشد تا استخوان در آن محل تقویت شود و بعد از پیوند برای کاشت آماده شود. علاوه بر قیمت ایمپلنت دندان، در صورت نیاز باید هزینه پیوند استخوان را نیز بپردازید.

  • لیفت سینوس

طور مشابه، در حالی که دندان خلفی (آسیاب) برای چندین سال کشیده شده باشد، استخوان درون سینوس ها در سراسر سوراخ بینی آتروفی می شود. در این شرایط، اگر عمل بالا بردن سینوس انجام نشود و ایمپلنت کاشته شود، دیواره سینوس از طریق ایمپلنت پاره می ‌شود. شاید در این شرایط، ایمپلنت آسیب نبیند اما ممکن است با عفونت و مشکلات سینوس مواجه شوید. اگر مشکل سینوس دارید، باید هزینه جداگانه ای برای تقویت آن قبل از کاشت بپردازید.

  • تخصص دندانپزشک

یکی دیگر از عناصر ضروری موثر بر قیمت و نرخ ایمپلنت دندان، تجربه و مهارت دندانپزشک است. هرچه توانایی دندانپزشک بیشتر قابل اجرا باشد و تجربه وی طولانی تر باشد، هزینه عمل شما می تواند بیشتر باشد. زیرا تجربه دندانپزشک نقش بسزایی بر نتیجه نهایی درمان دارد. به طور معمول، چهار دندانپزشک برای انجام جراحی  وجود دارند که دستمزد های متفاوتی را دریافت می کنند. این متخصصان عبارتند از؛  دندانپزشک عمومی، جراح دهان و دندان، متخصص لثه و پروتز دندان. اگر می خواهید از این روش درمانی بهترین نتیجه را دریافت کنید به سراغ بهترین دندانپزشک در زعفرانیه بروید و کیفیت و مهارت را اولویت قرار دهید.

  • نوع و برند ایمپلنت

ایمپلنت های زیادی در داخل عرصه دندانپزشکی وجود دارند. هر یک از آن ها ساختار منحصر به فردی دارد و همچنین دارای مزایا و معایبی هستند. بنابراین، قیمت و نرخ آن با توجه به تولید کنندگان و برند های جهانی متفاوت است. به طور کلی هزینه ایمپلنت های آمریکایی، اروپایی و سوئیسی قیمت بیشتری نسبت به تولید کنندگان کره ای، ایرانی و … دارند، چرا که از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند.

 جدول محبوب‌ترین ایمپلنت‌ها

محبوب ترین ایمپلنت دندان

بهترین ایمپلنت‌های دندانی

 

محبوب‌ترین ایمپلنت ها

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

  • شستن دهان تا ۸ ساعت بعد از انجام درمان توصیه نمی شود.
  • پس از انجام این عمل به مدت ۱ روز از مسواک زدن در اطراف ناحیه عمل خودداری کنید.
  • افرادی که از ایمپلنت استفاده می کنند باید از کشیدن سیگار، خوردن قهوه و نوشیدن چای در سه روز اول پرهیز کنند.
  • توصیه می شود برای تمیز کردن ایمپلنت های دندانی از برس های بین دندانی، نخ دندان، مسواک و ترجیحا خمیردندان های مخصوص ایمپلنت استفاده گردد.
keyboard_arrow_up