شماره تماس : 02122016608

انواع متد های ایمپلنت دندان

( کلینیک دندانپزشکی دکتر صادقی )

تقریبا همه مردم دنیا حداقل یکی از دندانهای خود را بنا به دلایل مختلفی از دست داده اند. برای این دندانهای از دست رفته باید جایگزینی مناسب قرارداده شود. در غیر این صورت مشکلات متعدد دیگری برای فرد رخ می دهد. راههای مختلفی برای این جایگزینی وجود دارد. راههایی همچون دست دندان، بریج و ایمپلنت دندانی پرطرفدارترین این موارد می باشند. ایمپلنت به اعتراف تمامی دندانپزشکان بهترین گزینه برای این مسئله می باشد. این شیوه دارای چندین متد برای انجام کار می باشند. در این مطلب به بررسی این مسئله از دیدگاه دکتر الهه صادقی ایمپلنتولوژیست در زعفرانیه تهران می پردازیم.

ایمپلنت فول موس

ایمپلنت فول موس یک متد درمانی مدرن وترکیبی در رابطه با کاشت ایمپلنت دندان می باشد. در بالا به این مسئله اشاره نمودیم که این درمان برای افرادی توصیه می شود که تعداد زیادی دندانهایشان را از دست داده اند. از این درمان برای هر دو فک بالا و پایین می توان استفاده نمود. این درمان بدین صورت است که، 6 عدد ایمپلنت دندانی در مناطقی از قوس فکی بالا و یا پایین کاشته می شود. این ایمپلنتها به گونه ای قرار داده می شوند که بعد از قرار گیری پروتز بر روی آن ها، به طور مساوی به همه نقاط فک و دهان فشار گردد.

کاشت All On 6

کاشت این ایمپلنتها به گونه ای انجام می گیرد که استخوان فک در اطراف ایمپلنت ها، بتواند پشتیبانی کافی از آنها انجام دهد. به عبارت دیگر در این روش ایمپلنتها مستقیم از روی پل می گذرد. در نهایت پروتزهای کامپوزیتی دندانی که همرنگ دندانهای فرد می باشد بر روی آن قرار داده می شود. این پروتز ها به گونه ای درون فک قرار داده می شودکه بیشترین شباهت با دندانهای طبیعی فرد خواهد داشت. نکته ای که در این درمان مهم است، این مطلب است که به هیچ وجه پیچ های ایمپلنت در دهان قابل مشاهده نیست. این پیچ ها توسط رزین کامپوزیتی کاملا پوشانده می شود.

تکنیک All on 4

به طور کلی میتوان از اسم این درمان هم فهمید که از 4 عدد فیکسچر یا پایه ایمپلنت استفاده می شود. در این متد 4 عدد فیکسچر درون لثه و استخوان فک قرار داده می شود. سپس بر روی همه آنها یک روکش پروتز به صورت یکدست و یک پارچه قرار داده می شود. معمولا چیزی حدود 10 عدد دندان بر روی این 4 فیکسچر قرار داده می شود. این روش درمانی مناسب افرادی است که به یکباره تعدا زیادی از دندانهایشان را از دست داده اند. عواملی همچون بیماریهای لثه، عوارض درمانهای سرطان و پرتو درمانی و ضربه دیدن مهمترین عوامل از دست دادن دندانها به یکباره می باشند.

ایمپلنت بدون جراحی

ایمپلنت بدون جراحی یا همان کاشت دندان بدون درد وخونریزی یکی از این شیوه های مدرن و به روز می باشد. ایمپلنت بدون جراحی شیوه ای است که در آن ایمپلنتولوژیست با استفاده از پرتوهای لیزر، ایمپلنت های مورد نیاز فرد را در لثه و استخوان فک قرار می دهد. مهمترین ویژگی این درمان، جایگذاری ایمپلنتها بدون باز کردن لثه و یا دوخت لثه می باشد. ایمپلنتولوژیست با استفاده از این روش درمانی در سریعترین زمان ممکن هر تعداد ایمپلنت برای بیمار نیاز داشته باشد را می تواند درون دهان فردجایگذاری نماید.

ایمپلنت دندان آسیاب

ایمپلنت دندان آسیاب یکی از متدهای درمانی موفق و کارآمد برای جایگزینی دندانهای آسیاب می باشد. درمان ایمپلنت دندان به ایمپلنتولوژیست اجازه می دهد که بدون از بین بردن دندان های سالم کناری، دندان از دست رفته را اصلاح نمایند. این روش درمانی مانند همه روش های درمانی موثر، هر روزه پیشرفت می نماید. نتیجه این پیشرفت مناسب بودن درمان برای همه  افراد، راحت تر بودن پروسه درمان و سریعتر انجام شدن درمان می باشد. این حرف بدین معنی است که کل پروسه درمان ایمپنت دندان با متدهای نوین بسیاری از پیچیدگی های درمان ایمپلنت دندان های آسیاب به روش سنتی را ندارد.  

ایمپلنت با لیزر

 در درمان ایمپلنت با لیزر، دندانپزشک می تواند عمل های جراحی پیچیده را با خونریزی بسیار کمتر، بهبود سریع تر ناحیه جراحی شده، تسریع در درمان و کاهش احتمال بروز عفونت در محل درمان انجام دهد. با توجه به مطالبی که گفته شد می توان به این نتیجه رسید که استفاده از تکنولوژی های نوین همچون لیزر در درمانهای مختلف منافع و مزایای زیادی برای دو طرف بیمار و پزشک دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]