شماره تماس : 02122016608

همه چیز درباره کامپوزیت دندان

(کلینیک دندانپزشکی دکتر الهه صادقی)

کامپوزیت های دندان یکی دیگر از موادی که امروزه در دنیای دندانپزشکی بسیار پر کاربرد و همچنین پرطرفدار است می باشد، کامپوزیت دندان به موادی خمیر مانند می گویند که دندانپزشک با استفاده از آن دندان های پوسیده، شکسته، ترک خورده یا دندان هایی که تغییر رنگ دارند را ترمیم می کند.

دکتر الهه صادقی درباره درمان کامپوزیت دندان می گوید که درمان کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی در زغفرانیه موجب زیبا سازی دندان و سفید کردن دندان می شود بدون اینکه هیج تراشی بر روی دندان صورت گیرد و در این روش به دندان ها آسیبی وارد نمی شود ، گاهی اوقات به این روش ارتودنسی فوری نیز می توان گفت.

چگونه می توان از کامپوزیت ها در درمان های زیبایی بهره گرفت

پاسخ دکتر الهه صادقی به این سوال این است که برخی مواقع امکان دارد که ما نتوانیم به خوبی از دندان هایمان مراقبت کنیم وممکن است آسیب جدی به دندان هایمان وارد کنیم به گونه ای که رنگ و فرم دندان هایمان تغییر کند و یا به علت خوردن مواد غذایی سفت دندانمان لب پر شود، در این گونه موارد دندانپزشک با روش کامپوزیت ایراد های دندانی را برطرف می سازد و رنگ دندان، اندازه و فاصله نامناسب آن ها را درست می کند.

طبق گفته دکتر الهه صادقی اجزای کامپوزیت از ترکیب ذرات فیلر به وجود آمده و دارای مقاومت بالایی می باشد. کامپوزیت ونیر از ترکیبی خمیری مانند تشکیل شده که با امواج نوری با طول موج خاص سفت می شوند و ظاهری زیبا به فرد می بخشند.

دوام کامپوزیت های دندان

دوام و ماندگاری کامپوزیت های دندان بالا است اما احتیاج به مراقبت های لازم دارد و فرد باید موارد بهداشتی و نیز اصول تغذیه ای را رعایت کند تا عمر کامپوزیت ها را به بیش از 10 سال برساند.

توصیه های دکتر الهه صادقی برای مراقبت از کامپوزیت دندان

  • برای مراقبت از دندان ها به صورت مرتب مسواک بزنید.
  • مسواک به تنهایی قادر به نظافت تمام فواصل بین دندانی نیست پس بهتر است از نخ دندان نیز حداقل دوبار در روز استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که خوردن مواد غذایی سفت می تواند به دندان های کامپوزیت شده، آسیب وارد کند و آن ها را دچار سابیدگی نماید.
  • بعد از خوردن مواد غذایی مانند چای و قهوه و دیگر خوراکی هایی که دارای مواد رنگی هستند دندان های خود را مسواک بزنید، زیرا کامپوزیت ها نیز خاصیت رنگ پذیری دارند و دچار تغییر رنگ می شوند .
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]