روش درمان ارتودنسی چیست

(کلینیک دندانپزشکی دکتر الهه صادقی)

درمان ارتودنسی، راهی است برای صاف کردن و حرکت دادن دندان ها برای بهبود ظاهر و کارکرد آن ها همچنین، باعث کمک به سلامتی طولانی مدت دندان ها، لثه و مفاصل فک با وارد کردن فشار کمی به کل دندان ها می شود

چرا باید ارتودنسی کنیم :

اغلب مردم دندان های در هم و یا ترک خورده دارند درمان ارتودنسی، باعث صاف شدن و حرکت دندان ها به بهترین حالت ممکن می شود این حرکت باعث بهبود ظاهر آن ها و حالتی که دندان ها هنگام گاز زدن دارن و حتی باعث راحتی در تمیز کردن آن ها می شود، برخی افراد دارای دندان های فوقانی رو به جلویی هستند که ناخوشایند به نظر می رسند احتمال بالایی وجود دارد که این دندان های برجسته دچار آسیب دیدگی شوند، اما درمان ارتودنسی می تواند آن ها را حرکت بدهد و به جای درست خود باز گرداند و در مواقعی، فک بالایی و پایینی در جای درست خود واقع نمی شوند و باعث ایجاد ظاهر نامناسب برای دندان ها و روی هم قرار گرفتن نادرست آن ها هنگام گاز زدن می شود درمان ارتودنسی در کلینیک دندانپزشکی دکتر الهه صادقی هر دو عامل فوق را تصحیح می کند.

وقتی که دندان ها درست در کنار هم واقع نمی شوند، موجب ایجاد درد و فشار بر روی ماهیچه های فک شده و باعث به وجود آمدن، مشکلاتی در مفاصل فک و همچنین سر درد می شود درمان ارتودنسی به قرار گرفتن صاف دو فک بالا و پایین و کاهش درد در این منطقه کمک می کند .

مراقبت های توصیه شده دکتر الهه صادقی بعد از درمان ارتودنسی دندان

نتیجه درمان ارتودنسی (در کلینیک دندانپزشکی دکتر الهه صادقی) :

1_ تصحیح مشکلات جویدن

2_ تنظیم فکین (فک بالا و فک پایین) که بطور مناسب روی هم قرارگیرند.

3_ تصحیح فاصله بین دندان ها (دندان های شلوغ و روی هم قرار گرفته – دندان های با فاصله زیاد)